Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mi történt a 45. héten a magyar járműiparban?
Elstartolt a Techtogether mérnökhallgatói rendezvény, megkezdődött a TT Roadster sorozatgyártása, megtartották a legnagyobb hazai járműipari szakkiállítást. Micsoda hét!
Hónapok óta vártuk, hogy végre novemberre forduljon a naptár. Hiszen a végül ragyogó időjárást hozó őszutó az Autopro.hu társzervezésében megvalósuló, egyedülálló járműipari tehetségkutató fesztivált is magával hozta. A magyar járműipari felsőoktatási intézményeket 18 csapat képviselte az Automotive Hungary helyszínén. A titánok prezentáltak, versenyeztek, egymással és a vállalatokkal ismerkedtek, de leginkább jelen voltak. Felmutatták létükkel, hogy mennyi sok csiszolatlan gyémánt áll készen, hogy leendő munkájával, szakértelmével hozzájáruljon a magyar gazdaság fejlődéséhez. Büszkék vagyunk rájuk, egyúttal köszönetet mondunk valamennyi szervezőtársnak és támogatónak, akik hozzájárultak a rendezvény sikeréhez.
Expocaching is volt a feladatok között - a mérnökjelöltek jól kifaggatták a vállalatokat |
Két zsűritagot is megszólaltattunk szakportálunkon: Lakatos István és Lukács Pál egyaránt a felsőoktatás jövőbeni fejlődési lehetőségeit vázolták.
Több kisfilmet is készítettünk a Techtogether helyszínén - íme a 2. nap összefoglalója |
A Techtogether rendezvény szoros szimbiózisban élt három napon át az egyazon helyszínen tartott Automotive Hungary járműipari szakkiállítással. Igyekeztünk részletesen beszámolni az iparág hazai csúcstalálkozójáról, számos interjút készítettünk a kiállítókkal is. Cége képviseletében válaszolt kérdéseinkre Bucsi Márta, Krausz Tibor, Bertalan Árpád, Bíró Zoltán, Marosvári Márta, Árpásy Béla, Timár Gergő és Mohácsi Gábor is.
A HIPA standja az Automotive Hungary szakkiállításon |
Mindkét imént említett program szerdán, november 5-én kezdődött, de az Audi Hungaria képes volt fokozni a nap ünnepi hangulatát. Ekkor kezdték meg ugyanis hivatalosan a negyedik győri modell, a TT Roadster sorozatgyártását, az eseményre a miniszterelnök is hivatalos volt, beszédet is mondott. Orbán Viktor szerint szinte összenőtt Magyarország és az Audi története, egyik sem lenne ott a másik nélkül, ahol éppen tartanak.
Ilyen felvezetés után már szinte elenyésző a hírértéke annak a szlovák tervezésű autónak, amely akár repülni is képes - lesz majd, néhány év múlva, de már zajlik a gyártás előkészítése.
A Renault-Nissan számára kevésbé telnek jól ezek a napok, ugyanis a jelek szerint ami nemrég még jó ötletnek tűnt – az AvtoVaz meghódításán keresztül a Lada felvirágoztatása –, abba akár bele is törhet a konszern bicskája.
Már idehaza is megvehetjük a BMW i modelljeit. A nem éppen olcsó, ámde exkluzív járművek számos alkatrésze Magyarországon készült.
A BMW i8 ára 40 millió forinttól indul |
Ha még nem tudja, melyek a legnépszerűbb magyar gyártmányú autók idehaza, egy kattintásra megkaphatja a választ. Azt is eláruljuk, összességében milyen ranglista állítható fel a hazai járműpiacon.
Bemutattuk, kik ma a világ vezető beszállítói, s kik esélyesek arra, hogy feljussanak a képzeletbeli dobogóra.
Interjút készítettünk a Hajdu Autotechnika igazgatóhelyettesével. A téglási vállalkozás a HIPA segítségével olyan partnerekkel működik együtt, mint a Daimler vagy a Volkswagen konszern.
Képes körsétát tettünk az AGC autóüveggyárában. Látogasson el Ön is képzeletben a tatabányai üzembe!
Milliárdos fejlesztés valósított meg, ezzel 75 új munkahelyet is létrehozott Marcaliban a Ziehl-Abegg Kft. Főként ventilátorok gyártásával foglalkoznak.
Hasonló pénzügyi nagyságrendben bővít a békéscsabai Csaba Metál – gyártócsarnokot és raktárat építenek, kapacitást is bővítenek.
Látványterv a Hankook leendő amerikai gyáráról |
Beszámoltunk róla, hogy a Hankook az USA vidékén is megveti a lábát, letették ugyanis első amerikai gyáruk alapkövét.
Erre a hétre is jutott nagy ígéret: rengeteg pénz jut majd a kutatás-fejlesztés felpörgetésére. A hírt Pálinkás József, az MTA leköszönt elnöke közölte. Ő felel immár a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal létrehozásáért, a GDP 1,8 százalékával gazdálkodhatnak majd.
Hamarosan átadják a bonyhádi ipari parkot, ahol járműipari beszállító is megvetheti a lábát.
Regionális innovációs ügynökség létrehozásáról állapodott meg a megyei iparkamara és a Debreceni Egyetem vezetője.
Régen viselkedett annyira következetesen a forint, mint ezen a héten: hétfőtől péntekig viszonylag egyenletesen gyengült a magyar fizetőeszköz szinte minden más valutával szemben. Az euróhoz képest a 308-as értéktől egészen a 310-es határig gyengült a forint péntek délutánra. Ki tudja, hol áll meg...