Gyártók Megkezdték az Audi TT Roadster gyártását

Megkezdték az Audi TT Roadster gyártását

autopro.hu | 2014.11.05 11:49

Megkezdték az Audi TT Roadster gyártását

A negyedik győri modell sorozatgyártásának hivatalos elindításán jelen volt a miniszterelnök is. Két fiatal vezette a sárga sportautót, ami üzenet lehet a jövő mérnökeinek.

– Az Audi TT Roadster gyártásának elindításával az Audi Hungaria tovább szilárdítja pozícióját az egész világot átfogó termelési hálózatunkban. A győri telephely jelentősen hozzájárul vállalatunk fejlődéséhez, és erősíti a nemzetközi versenyképességünket – mondta Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a november 5-én tartott ünnepi rendezvényen.

Az Audi 2013 júniusig a már meglévő motorgyártását teljes gyártási folyamatot lefedő járműgyártással bővítette. Az azóta eltelt időszakban az új járműgyárban több mint 100 ezer autó gördült le a gyártósorról. Mintegy 4 ezer munkatárs dolgozik az Audi Hungarai új gyártóterületén, akik a vállalat 2010 óta felvett több mint 5 ezer munkatársának jelentős részét teszik ki.

Már széria gyártósoron készül az új modell (Fotó: Audi Hungaria)

– 21 évvel ezelőtt a győri gyár volt az első Audi-telephely Németországon kívül, amely meghatározó lépés volt a vállalat életében a nemzetközi konszernné válás útján – hangsúlyozta Hubert Waltl, az Audi AG termelésért felelős igazgatótanácsi tagja. – A győri telephely sikertörténete döntésünk helyességének bizonyítéka – fogalmazott.

– Az Audi TT új generációjának sorozatgyártása egy újabb fontos mérföldkő az Audi Hungaria számára, fűzte hozzá Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója. – Nagyon büszke vagyok rá, hogy másfél évvel új járműgyárunk megnyitása után immár a negyedik modell készül nálunk a teljes gyártási mélységben – tette hozzá a győri autógyár első embere.

– Sikerünk mindenekelőtt motivált munkatársainknak köszönhető. Az elkötelezett és magasan képzett szakemberek jelentik egy modell sikeres sorozatgyártásának előfeltételét – mondta Gerd Walker, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős ügyvezető igazgatója.

A harmadik generációs Audi TT új mércét állít a dizájn, hajtáslánc és a futómű terén. A kompakt kétüléses jármű különleges fénypontja az Audi virtual cockpit. A digitális műszeregység elsőként nyújtja az összes információt közvetlenül a vezető látóterében. Az Audi TT új kijelző- és kezelőrendszerét már kitüntették a „Car Connectivity Award”, valamint az Automotive Interiors Expo Awards keretében az „Év belsőtér-innovációja” („Interieur-Innovation des Jahres”) díjakkal.

Az Audi Hungaria két fiatal munkatársa vezette le a sorról az új győri modell első példányát

Orbán Viktor is beszédet mondott az Audi Hungaria győri gyárában tartott ünnepségen, amelyen vele együtt számos prominens személy lehetett szemtanúja az elsőnek szánt Audi TT Roadster bemutatkozásának.

– Magyarország ma már elképzelhetetlen az Audi nélkül, ahogy a járműkonszern is itteni tevékenysége nélkül - hangoztatta a miniszterelnök. Utalva arra, hogy a német konszernnek 1986 óta van magyar beszállítója, kijelentette, a társaság már idejekorán meglátta, hogy "Magyarországban és a magyar emberekben sokkal több van annál, mint amire a kommunizmus akkor kárhoztatott minket", s az Audi nem kivinni akarta a magyar tudást és tehetséget, hanem megértette, hogy "mi magyarok, a hazánkban tudunk és akarunk kiváló teljesítményt nyújtani".

– Ahogyan az autóiparban, úgy a gazdaságban is nehéz új modelleket bevezetni – tette hozzá Orbán Viktor a foglalkoztatás élénkítését célzó hazai gazdasági modellre utalva.

(MTI Fotó: Krizsán Csaba)

A miniszterelnök kiemelte, a szakképzési rendszer átalakítása azért elengedhetetlen, mert folyamatosan rendelkezésre kell állnia az országban azoknak a jól képzett szakembereknek, akikre a vállalatoknak szükségük van. – Csak akkor tudjuk felpörgetni a gazdaságot, ha piacképes szakmát adunk a fiatalok kezébe – fogalmazott.

Orbán Viktor az Audi magyarországi munkáját méltatva hangsúlyozta, a cég a legelső olyan német vállalat, mely “rést nyitott” a vasfüggönyön, lehetőséget biztosítva a magyar cégeknek is a kijutásra. Hozzátette, az Audi nem kivinni akarta a tehetséget, hanem ide települt, “munkát és lehetőséget” adott az embereknek. Kiemelte, hogy a lehetőséggel éltünk, megmutattuk, hogy mi magyarok megfelelő feltételek mellett világszínvonalú teljesítményre vagyunk képesek.

Orbán Viktor emlékeztetett: a német autógyár 11 ezer magyar embert foglalkoztat közvetlenül, beszállítóival együtt ez 20 ezer család, mintegy 80 ezer ember megélhetését jelenti a miniszterelnök szerint.

A kormányfő beszéde után az autógyár vezetőségének képviselője felhívta rá a figyelmet, hogy az autó gyártásának sikeréhez számos beszállító is hozzájárult. Tatabánya, Sárvár, Pécs - néhány példa azok közül a városok közül, ahonnan alkatrészek érkeznek a mintegy 60 százalékban magyar alapanyagból összeállított járműhöz.

Még több helyszínen készült kép látható közösségi oldalunkon.

Kiemelt Partnereink