Elemzések

Ennyit kerestek a magyar mérnökök 2016-ban – pontos számokkal

A Hays Hungary bruttó havi átlagfizetésre vonatkozó információi alapján bemutatjuk, hogy tavaly mekkora havi fizetéssel szerződtettek egy pályakezdő mérnököt, milyen összeggel gazdálkodhat egy tapasztalt mérnök nagyságrendileg, illetve mennyi a fizetése egy középvezető mérnöknek Magyarországon.

Szerző: Pardavi Mariann | 2017.01.11. 10:33

NASA-alapú technológiák a CES-en – Ez történt az 1. héten

A 2017-es Consumer Electronics Shown (CES) tartott prezentációjában Carlos Ghosn a Nissan igazgatótanácsának elnök-vezérigazgatója több olyan technológiát és partneri együttműködést jelentett be, melyek a zéró emissziós és halálos közlekedési balesetektől mentes mobilitás jövőjét szolgálják. 2017 első hetén a szakma Las Vegasra koncentrált, de azért más is történt, itt mutatjuk, miről maradt le, ha még csak most kezdi az évet.

Szerző: Wurmbrandt András | 2017.01.09. 12:30

Milyen visszaesés? Amerikai rekordot hozott 2016

Mégis várni kell egy kicsit az előrejelzések megvalósulására, hiszen tavaly az amerikai új autó-eladások minden korábbinál magasabb szintet értek el.

Szerző: autopro.hu/B.B. | 2017.01.06. 10:00

Csökkent a román járműgyártás

Az első tizenegy hónapban 6 százalékkal csökkent a román járműgyártás, ami az elmúlt három évben a legnagyobb mértékű visszaesés.

Szerző: MTI | 2016.12.20. 14:36

GKI: idén változatlanul 2 százalékos gazdasági növekedés várható

A magyar gazdaság növekedése az elmúlt tíz évben jelentősen elmaradt a régióra jellemzőtől. A magyar gazdaság fogyasztásorientált pályán halad, a beruházási ráta a 2016. évi visszaesés után 2017-ben az EU-transzferek hatására sem megy 20 százalék fölé.

Szerző: MTI | 2016.12.20. 14:30

Mennyire vagyunk kiszolgáltatva az autógyártóknak?

A pillangó-elmélet szerint, ha egy lepke megrebbenti a szárnyát az Amazonas vidékén, az akár tornádót is gerjeszthet az Egyesült Államokban. Valahogy ilyen kölcsönhatásban áll a magyar gazdaság az autóiparral: átállítja gyártósorát az Audi győri gyára, ami időszakosan csökkenti a termelést, nem alakulnak olyan jól az A3-as értékesítési számai, és ez máris meglátszik a magyar GDP-n. Vajon áldás vagy átok az autóipari függés?

Szerző: autopro.hu/P.M. | 2016.12.20. 14:30

Hírlevél feliratkozás

Kiemelt partnereink