Gyártók Magyarországon is kaphatók a részben magyar BMW i modellek

Magyarországon is kaphatók a részben magyar BMW i modellek

autopro.hu/B.Cs. | 2014.11.04 14:24

Magyarországon is kaphatók a részben magyar BMW i modellek

November 1-jétől a BMW Group Magyarországon is elérhetővé teszi ügyfelei számára a BMW i modelleket. Ezek egyes alkatrészei Magyarországon készülnek.

A BMW i3 teljesen elektromos, valamint hatótávnövelős változatát, valamint a BMW i8 hibrid sportkocsit elsőként a Wallis Motor Duna budapesti márkakereskedésében lehet megrendelni, ahol egy 100 négyzetméteres területű BMW i szalonrészen két, csak az i modellekkel foglalkozó munkatárs szolgálja ki az igényeket.

A piacra lépéssel egy időben a BMW i modelleket érintő szervizszolgáltatások is elindulnak. Egyelőre négy hivatalos BMW márkaszervizt nevezett meg az importőr: a jó lefedettség érdekében a Wallis Motor Duna mellett a budaörsi Rack Autó, a győri Leier Autó és a debreceni Magisz márkakereskedések szervizei állnak majd az ügyfelek rendelkezésére, amelyeket jövő tavaszig további hivatalos szervizlehetőségek egészítenek ki.

BMW i3: elektromos, prémium kisautó a nagyvárosi közlekedéshez

A BMW i almárka első modelljeként az i3 2013 júliusában mutatkozott be a nagyközönség számára. Az innovatív járműtechnológiával megtervezett utascella szénszálas erősítésű műanyagból készült, amely amellett, hogy könnyű, egyszerre stabil és biztonságos is.

A BMW i3 a a sajtóanyag szerint 130-160 kilométer hatótávval rendelkezik. Ára a BMW-vásárlókat nem riasztja el, 11,83 millió forint (annyiba kerül, mint egy jól felszerelt dízel hármas, vagy egy szegényesen ellátott ötös, vagy X3-as). A BMW i3 hatótáv-növelővel (Range Extender) is választható 13,47 millió forintért, amely egy 34 lóerő teljesítményű, kéthengeres benzinmotor segítségével menet közben mindvégig állandó szintre emeli az akkumulátor töltöttségi állapotát, így a hatótáv összességében akár a 300 kilométert is elérheti a mindennapos közlekedés során.

A Lipcsében gyártott modell váltóházát a békéscsabai Csaba Metál üzemében öntik, hűtő és fűtőcsövei a székesfehérvári Halla Visetonnál készülnek, de még sok más alkatrész, például szénszálas műanyagból készül hazánkban. A BMW 54 magyarországi beszállítótól vásárol, évente több mint egymilliárd euró értékben. Csomagtartója mindkét változatban 260 literes, a hátsó ülések ledöntésével 1100 literes.

BMW i8: a jövő sportautója, kis fogyasztással

A BMW i almárka második modellje a BMW i8, amely a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszert az i3-hoz hasonlóan szénszál-erősítésű műanyag utascellával, a motorok számára kifejlesztett speciális alumínium vázszerkezettel, valamint fejlett elektromos töltéstárolóval és futóművel kombinálja.

A szigorú sportautó a vezetés egy teljesen új élményét nyújtja: miközben összesen 362 lóerős maximális teljesítményével álló helyzetből 4,4 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órás sebességre, átlagfogyasztása - a sajtóanyag szerint - 2,1 liter/100 kilométer, károsanyag-kibocsátása 49 gramm/kilométer.

Hajtáslánca a BMW TwinPower Turbo technológiával szerelt háromhengeres belsőégésű erőforrás és a BMW eDrive technológiát alkalmazó elektromos motor kombinációja. Az 1,5 literes, 231 lóerős és 320 Nm forgatónyomatékú benzinmotor egy hatsebességes automatikus váltón keresztül a hátsó kerekeket, míg a 131 lóerős és 250 Nm forgatónyomatékú elektromos motor egy kétfokozatú automataváltón keresztül az első kerekeket hajtja. A BMW i8 tisztán elektromos meghajtással akár 120 km/órás sebességre és 37 kilométeres hatótávolságra képes. A kocsiba nagyon nehéz beszállni, a szárnyas ajtók nyitását és csukását meg kell tanulni. Bár 2+2 üléses, a hátsó ülések csak dísznek vannak. Csak háromhengeres a motorja, de szépen duruzsol az erőforrás, sportmódban hathengeres hangot imitál a rendszer, élvezetes lehet vezetni. Hatótávja akár 600 kilométer is lehet (takarékos üzemben, opciós 42 literes üzemanyagtankkal), csomagtartója minimális, 154 literes, ára 40,77 millió forinttól indul.

Kiemelt Partnereink