Elemzések Európán kívül sem torpant meg az elektrifikáció 2020-ban

Európán kívül sem torpant meg az elektrifikáció 2020-ban

Végh Martin | 2021.01.08 04:21

Európán kívül sem torpant meg az elektrifikáció 2020-ban

Fotó: Twitter/MazdaNewsEU

Az elmúlt egy évben az amerikai, japán és koreai autógyártóknál sem akadt meg az elektrifikációs tevékenység. A General Motors leleplezte az elektromos Hummert, a Mazda pedig elkezdte első tisztán elektromos autójának gyártását. A Suzuki kizárólag hibrid modellek gyártására állította át esztergomi telephelyét, míg a koreai Kia bemutatta elektromobilitási stratégiáját. Összegeztük, hogy az Európán kívüli autógyártók milyen lépéseket tettek 2020-ban modellpalettájuk elektrifikálása érdekében.

Hirdetés

Szeptemberben a Ford bejelentette, hogy az USA legnépszerűbb kisteherautóját, az F-150-et tisztán elektromos változatban is gyártani fogják. Nem sokkal ezután a vállalat közölte, hogy két kanadai gyárát is átalakítja elektromos hajtású modellek készítésére.

Novemberben a Ford vezére osztott meg többet arról, hogy mennyibe is fognak kerülni a jövőben érkező elektromos modellek. Ezt követően kiderült, hogy a 2021-ben érkező Mustang Mach-E padlólemezére egy másik autót is tervezhetnek, majd kitudódott, hogy Németországban készülhet majd egy másik elektromos modell a Volkswagentől kölcsönzött MEB padlólemezen.

2020 elején a General Motors közölte, hogy 2,2 milliárd dollárt fektet Detroit-Hamtramck üzemébe, kizárólag elektromos járművek gyártására állítva azt át.

Márciusban a GM vezetői ismertették, hogy a vállalat hogyan is fog átlépni az elektromobilitás korszakába, májusban pedig megtudhattuk, hogy az amerikai autógyártónál jó úton járnak ahhoz, hogy több mint másfél millió kilométer élettartamú akkumulátorokat készítsenek.

A nyáron arról írtunk, hogy a GM-nél is tisztán elektromos furgonon dolgoznak, szeptemberben pedig jött a hír, hogy a gyártó autóiba a jövőben egy szinte teljesen vezetékmentes akkumulátor-menedzsment rendszert építhetnek. Októberben a detroiti után egy másik üzem elektrifikációs célú átalakítását is bejelentette a GM, és az őszi hónapban a teljesen elektromos Hummert is leleplezték. Végül novemberben a vállalat új terveket jelentett be az elektromos átmenet felgyorsítására.

A Suzuki sem akar lemaradni

2020-tól az európai piacra már csak hibrid meghajtású modellek készülnek az esztergomi Suzuki gyárban. Nyáron a japán autógyártó leleplezte a Toyotával folytatott együttműködésének első eredményét, a RAV4-ből kialakított Across plug-in hibrid SUV-t. Nem sokat váratott magára a Toyota Corollán alapuló, hibrid Swace modellje sem, amiről szeptemberben tudhattunk meg többet.

Márciusban a Toyota közölte, hogy a Hino Motorsszal együttműködve a japán piac számára fejleszt egy háromtengelyes, hidrogénhajtású teherautót. Augusztusban kiderült, hogy a Toyota egy ezer kilométer hatótávolságot biztosító akkumulátoron dolgozik, októberben pedig az, hogy egy üzemanyagcellás nyerges vontató is fejlesztés alatt áll, december elején végül pedig az új Mirai debütálásáról írtunk.

Az év elején a Honda bemutatta a Honda e elektromos kisautóját. Tavasszal a japán OEM a General Motorsszal kötött megállapodást villanyautók közös fejlesztéséről, júliusban pedig a kínai CATL akkumulátorgyártóval lépett stratégiai együttműködésre. Végül ősszel, a Pekingi Nemzetközi Autószalonon egy tisztán elektromos tanulmányt és a CR-V plug-in hibrid változatát is kiállította a Honda.

A szintén japán Nissan márciusban elektromos offenzívát hirdetett hazai piacán. Májusban a partner Renault közléséből kiderült, hogy az elektromobilitási fejlesztések terén a jövőben a francia vállalaté lesz a főszerep, júliusban pedig megtartották a Nissan Ariya akkumulátoros elektromos SUV premierjét.

Májusban új fejezethez ért a Mazda, ugyanis elindult az első teljesen elektromos modelljének, az MX-30-nak a gyártása Japánban.

Mozgalmas év volt a Kiánál és a Hyundainál

Januárban arról érkezett hír, hogy a Kia több mint százmillió dollárt fektetett a brit Arrivalbe, elektromos kistehergépjárművek fejlesztése érdekében. Ezzel közel egy időben a Hyundai Motor Csoport az amerikai Canooval is együttműködésre lépett elektromos platform tervezése céljából.

Júniusban kiszivárgott információk szerint a koreai autógyártó az LG Chem vegyipari óriással építene közös akkugyárat Indonéziában. Augusztusban pedig a Hyundai külön márka alapítását jelentette be elektromos modelljei számára.

Szeptemberben beszámoltunk róla, hogy a Hyundai Motor Csoport kiterjeszti az SK Innovation akkumulátorgyártóval folytatott kooperációját, olyan területekre, mint például a telepek lízingelése. Ugyanebben a hónapban a vállalatcsoporthoz tartozó Kia leplezte le elektromobilitási stratégiáját. Októberben átadták a Hyundai sorozatban gyártott hidrogénes teherautóinak első darabjait Svájcban, és arról is értesülhettünk, hogy a vállalat Szingapúrban látott hozzá egy e-mobilitási kutatás-fejlesztési központ építéséhez.

Decemberben a Hyundai Motor megújította 2019-es stratégiáját, nagy hangsúlyt helyezve a hidrogénhajtás fejlesztésére, valamint a városi légi mobilitásra.

Kiemelt Partnereink