Beszállítók Nagy dobásra készül ismét a CATL

Nagy dobásra készül ismét a CATL

autopro.hu/R.K.E. | 2024.05.07 10:19

Nagy dobásra készül ismét a CATL

Fotó: Pörge Béla

A CATL 200 wattóra/kilogramm energiasűrűségű, második generációs nátrium-ion akkumulátorokat fejleszt. A kínai akkumulátorgyártó vállalat egy tucat autógyártóval is tárgyal licencpartnerségről, amely lehetővé tenné az OEM-ek számára, hogy a CATL technológiájával saját akkumulátorokat építsenek.

Hirdetés

A CN EV News a CATL szóvivőjével készített interjút követően számolt be a fejleményekről. Ami az új nátrium-ion akkumulátorokat illeti, a CATL az elsők között volt, akik 2021 közepén bemutatták saját nátrium-ion akkumulátorukat. Az első generáció energiasűrűsége 160 wattóra/kilogramm volt, de a CATL már a 200 wattóra/kilogrammot tűzte ki célul. Összehasonlításképpen: a folyékony elektrolitokkal működő lítium-ion akkumulátorok legfeljebb 350 wattóra/kilogramm körül teljesítenek.

A nátrium könnyebben hozzáférhető, mint a lítium. Emellett olcsó, biztonságos és könnyen eltávolítható vagy újrahasznosítható. A kihívást a viszonylag alacsonyabb energiasűrűség ellensúlyozása és a technológia átültetése iparilag hasznosítható és méretezhető cellákba jelenti. Ezért a CATL egy úgynevezett AB akkumulátor párhuzamos fejlesztését is végzi, amely nátrium- és lítium-ion cellákat kombinál. A fő kihívást itt az akkumulátorok kezelése jelenti.

A cikk nem említi, hogy az első AB- vagy tiszta nátrium-ion akkumulátorok mikor kerülnek majd az autókba. Bár a média arra számított, hogy a CATL-cellákat 2023-ban építik be az elektromos járművekbe, azóta nem érkeztek jelentések ezzel kapcsolatban. A CATL azonban megerősítette, hogy a Chery az első gyártó, amely az ő nátrium-ion akkumulátorait használja, bár további részletek nélkül – számolt be az electrive.com.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink