Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új logisztikai komplexumot épített a Gebrüder Weiss
2024.04.25 17:17Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tényleg háttérbe szorul Európában a Nissan
Az utóbbi hetekben egyre többet lehetett hallani arról, hogy a Nissan kevesebb erőforrást fog Európára összpontosítani költségtakarékossági okokból. A hír végül igaznak bizonyult, de ez egy nagyobb kép része, miután a Renault, a Nissan és a Mitsubishi közösen felosztották egymás között a piacot, hogy az egyes gyártók csak bizonyos régiókra koncentrálhassanak.
Sajtótájékoztatót tartott a Renault Csoport a három gyártó jövőjével kapcsolatban. Nem okozott különösebb meglepetést a bejelentés, mely szerint a három vállalat vezetői jóváhagyták a Csoport tagjai számára a vezető-követő rendszer alapelveit. Ezt a rendszert a haszongépjárművek esetében már alkalmazta a szövetség.
A modell lényege, hogy az egyes tagvállalatok egy-egy alapjárműre összpontosítanak (vezető autó) a testvérjárművek mellett, amit a vezető cég tervez a követő csapatok támogatásával. A vállalatok között a világ részeit is elosztották, ezeket referencia-régiónak nevezték el. Ennek eredményeképp mindegyik vállalat a kiemelt régióra összpontosíthat, a többiek számára pedig referenciaként szolgálhat a versenyképességük fokozása érdekében.
A Renault terepe lesz Európa, a Nissané az Egyesült Államok
A Nissan referencia régiója Kína, Észak-Amerika és Japán lesz, míg Európa, Oroszország, Dél-Amerika és Észak-Afrika területén a Renault kapja a vezető szerepet, Délkelet-Ázsia pedig a Mitsubishi referencia régiója lesz.
Korábban az autopro.hu is beszámolt azokról az értesülésekről, amik szerint gazdasági okokból a Nissan csökkenti jelenlétét Európában, átadva ezzel a terepet a Renault-nak. Ezzel kapcsolatban felmerült a Nissan barcelonai gyárának bezárása is, erről viszont nem esett szó a sajtótájékoztatón.
Az együttműködés értelmében a C-SUV szegmens a Nissan területe lesz, míg a B-SUV szegmensben a Renault kapja a vezető szerepet (Az SUV-k különböző méretűek is lehetnek, ezért szokás is A-, B-, C-, D-SUV-ként említeni a különféle méretűeket.) A tervek szerint az új együttműködési rendszernek köszönhetően 2025-re a szövetség modelljeinek közel felét már a vezető-követő rendszerben gyártják majd.
Az önvezető autókat a Nissan, az elektromos járműveket a Renault fejleszti a jövőben
A vezető-követői rendszerben az új technológiák fejlesztését is felosztják egymás között a vállalatok. Az önvezető rendszerek és autonóm járművek esetén a Nissan kapja a vezető szerepet, míg az elektromos autók központi rendszerét a Renault fogja fejleszteni.
A connected services, vagyis az összekapcsolt autók területét szintén a Renault fejleszti majd az Android alapú platform tekintetében, de Kínában a Nissan kapja a vezető szerepet. A Mitsubishi kapja a C/D szegmens konnektoros hibridjeinek fejlesztését.