Gyártók Átadta első hidrogénes teherautóit a Hyundai

Átadta első hidrogénes teherautóit a Hyundai

autopro.hu/V.M. | 2020.10.09 07:20

Átadta első hidrogénes teherautóit a Hyundai

Fotó: Hyundai Media Newsroom

Használatba vették Svájcban a Hyundai XCIENT Fuel Cell hidrogén üzemanyagcellás teherautó első hét példányát. A világ első sorozatban gyártott hidrogénes teherautójából az év végéig ötven fog üzembe állni az európai országban, a következő években pedig az észak-amerikai és a kínai forgalmazás is kezdetét fogja venni.

Hirdetés

A kéttengelyes, maximálisan 36 tonnát nyomó típusból a termelőkapacitás felfutásával 2021-től kezdődően már évi 2000 darabot gyárthatnak majd, támogatandó az európai, a kínai és az észak-amerikai terjeszkedést. Ennek érdekében egy további 1,3 milliárd dolláros beruházásra készül a Hyundai.

Az USA-ban és Kínában is folynak az előkészületek

Az Egyesült Államokban a Hyundai már több logisztikai partnert is talált, melyek érdeklődést mutatnak a hidrogén üzemanyagcellás technológia iránt. Ezenkívül más vállalatokkal is együttműködik a hidrogénes ellátási lánc fejlesztésében, – beleértve a hidrogéntermelés, a töltőhálózat, valamint a szervizelés területeit is – előkészítendő a XCIENT Fuel Cell és egy háromtengelyes kamion értékesítését. A koreai vállalat arra számít, hogy 2030-ra több mint 12 ezer üzemanyagcellás tehergépjárműve lesz forgalomban az USA-ban.

Kínában a Hyundai ugyancsak több céggel folytat kooperációt és tárgyalást vegyes vállalatok létrehozásáról. Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, a kínai állam épp nemrég adott lökést a hidrogén-ökoszisztéma fejlődésének, és célja, hogy 2030-ra egymillió hidrogén hajtotta jármű legyen útjain. A Hyundai 2030-ig 27 ezer hidrogénes tehergépkocsit kíván eladni az ázsiai országban. Ekkorra egy közepes, valamint kettő nehéz kategóriába tartozó modell fog szerepelni kínai kínálatában.

Svájc a kiindulópont

A Hyundai stratégiája szerint a globális terjeszkedés megkezdése előtt az európai piacot fogják meghódítani, Svájccal kezdve. Az első hét teherautót átvett hét vállalat az ország határain belül fog fogyasztói javakat szállítani az új járművekkel. Arról, hogy a Hyundai miért Svájcot választotta, egy korábbi cikkünkben írtunk.

Fotó: Hyundai Media Newsroom

A Hyundai már Németországban, Norvégiában, Hollandiában és Ausztriában is megkezdte partneri hálózatának kiépítését, készülve az európai expanzióra.

Kétszeres teljesítménnyel érkezik az új modell

A XCIENT-et kettő, egyenként 95 kilowatt teljesítményű üzemanyagcella hajtja, és 32,09 kilogramm nagynyomású hidrogén szállítására képes, amivel nagyjából 400 kilométer megtételére képes.

Néhány éven belül a mostanit egy következő generációs modell fogja váltani, ami egy dedikált hidrogén üzemanyagcellás platformra fog épülni. Az új modell kettő, egyenként 200 kilowattos üzemanyagcellával fog rendelkezni.

A teljes európai modellkínálat kettő- és háromtengelyes teherautókból, illetve egy kéttengelyes kamionból fog állni. Utóbbi maximális hatótávolsága 1000 kilométer lesz.

Mások is bekapcsolódtak a versenybe

A Hyundai nem egyedüliként indul a hidrogén üzemanyagcellás tehergépkocsik piacán. A tengerentúlon a Nikola és a Toyota fejleszt ilyen járművet, míg Európában többek között a Daimler. Az EU-ban előreláthatóan gyorsan fog nőni a hidrogénes teherautók piaca. Ahogy az egy nem régiben tartott, üzemanyagcellás teherautókkal kapcsolatos online konferencián is elhangzott, 2030-ra lehet, hogy már az értékesítések felének tisztán elektromos típusokból kell állnia.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink