Gyártók Így tervez élre törni az elektromobilitásban a Kia

Így tervez élre törni az elektromobilitásban a Kia

autopro.hu/V.M. | 2020.09.17 13:48

Így tervez élre törni az elektromobilitásban a Kia

Ho Sung Song, a Kia elnök-vezérigazgatója beszél a Kia elektrifikációs stratégiájáról a 2027-ig érkező új elektromos modelleket ábrázoló kép előtt | Fotó: Kia Motors Global Media Center

Ho Sung Song, a Kia elnök-vezérigazgatója új részleteket osztott meg a koreai márka elektrifikációs stratégiájáról. A Kia célja, hogy az évtized végére az eladásainak negyedét akkumulátoros elektromos modellek tegyék ki, aminek érdekében növelik a tisztán elektronos típusok kínálatát, fejlesztik a töltőhálózatot és új értékesítési üzletmodelleket dolgoznak ki.

Ho Sung Song, a Kia egyik koreai üzemében tartott beszédében elmondta, hogy az első sorozatban gyártott akkumulátoros elektromos autójuk (Battery Electric Vehicle – BEV), a Kia Ray 2011-es bemutatása óta több mint 100 ezer BEV-t adtak el világszerte. Céljuk, hogy 2025-re a márka eladásainak 20 százaléka származzon BEV-kből a fejlett piacokon, mint például Európában vagy Észak-Amerikában, 2029-re pedig a teljes eladások 25 százalékát tegyék ki akkumulátoros elektromos típusok.

A Kia 2025-re tizenegy különböző BEV-t fogy gyártani, 2027-ig pedig hét önálló, vagyis olyan akkumulátoros elektromos típust fognak leleplezni, amiket nem fognak hibrid vagy belső égésű motoros változatban is készíteni. Az egyelőre csak CV névvel illetett első ilyen típust 2021-ben fogják megmutatni a nagyközönségnek.

A Kia vezérének prezentációjában egy skiccet is mutattak az említett hét modellről, ahogy az a cikkünk kezdőképén is látható. A kép tanulsága szerint több SUV is szerepel közöttük, az viszont nem ismert, hogy az ígéretek szerint a megszokottól eltérő dizájnnal érkező CV ezek közül melyik.

Az új modellek önmagukban nem elegendőek

Az elektrifikáció a Kia idén januárban bemutatott „Terv S” stratégiájának részét képezi, aminek másik elemét a közlekedési szolgáltatások fejlesztése alkotja. A stratégiában megfogalmazottak szerint a Kia globális vezető szerepre törekszik az elektromobilitásban.

A cél elérése érdekében a Kia további lépésekre is készül. Elektromos autóihoz külön platformot fejleszt, Elektromos-Globális Moduláris Platform (E-GMP) néven.

Értékesítés terén emellett új megoldások után kutat. Lehetővé tenné az elektromos autók előfizetéses használatát, valamint az akkumulátorok lízingelését és kölcsönzését. Ahogy arról már az autopro.hu is beszámolt, a telepek lízingelésével már a NIO és a Xpeng Motors is próbálkozik.

A töltőkről sem feledkeznek meg

A Kia a töltőhálózat fejlesztését elengedhetetlennek tartja ahhoz, hogy nagyobb számban értékesíthessen elektromos járműveket. Ennek megfelelően Európában 2400, Észak-Amerikában pedig 500 töltőpont telepítését tervezi a kereskedéseivel együttműködve.

Az autógyártó továbbá töltőhálózat-üzemeltetőkkel is partnerségre lép. 2019 szeptemberében befektetett a BMW Csoport, a Ford, a Mercedes-Benz és a Volkswagen Csoport közös vállalataként létrejött IONITY-be, egy európai hálózatfenntartóba. Kínában, illetve az USA-ban jelenleg még folyamatban van a partnerkeresés.

A Kia ezenkívül állami szervekkel is kooperációt akar kialakítani a jövőben, többek között a tömegközlekedés elektrifikálása és a töltőhálózat kiépítése okán.

Kiemelt Partnereink