Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Külön márkát alapít hidrogénhajtású járműveinek a Hyundai
A Hyundai Motor ismertette megújított 2025-ös stratégiáját. Az új tervekben kiemelt szerepet kap a hidrogénes hajtás, ennek megfelelően a koreai autógyártó egy külön márkát is létrehoz üzemanyagcellás járműveinek. Célja továbbá, hogy pár év múlva hármas szintű önvezetésre képes modelleket is kínáljon, és hogy vezető szerephez jusson a városi légi mobilitásban.
Wonhee Lee, a Hyundai elnök-vezérigazgatója az új tervek bemutatásán elmondta, hogy 2020 volt a 2025-ös stratégia megvalósításának első éve, és a koronavírus okozta kihívások ellenére sikerült megalapozniuk a növekedést a következő öt évre.
A Hyundai még 2019-ben mutatta be eredeti stratégiáját, ami akkor a például elektromobilitást és önvezetési technológiákat magába foglaló Okos Mobilitási Eszköz, valamint az Okos Mobilitási Szolgáltatás pillérekre épült. Ezeket most kiegészítette a Hidrogénalapú Megoldások pillérje, jelezve az üzemanyagcella hangsúlyos szerepét.
A frissített stratégia négy fő üzleti területre fókuszál, melyek az elektromos járművek, a városi légi közlekedés, az autonóm vezetői technológiák, illetve a hidrogén üzemanyagcellás rendszerek.
Nem maradnak le az elektrifikációban
A Hyundai 2025-re évi 560 ezer akkumulátoros elektromos autót akar értékesíteni évente. 2040-re 8-10 százalékos részesedéssel kíván elérni a globális elektromosautó-piacon, és ugyanekkorra teljes kínálatát elektrifikálni fogja a legnagyobb piacokon.
Ahogy arról már az autopro.hu is beszámolt, a koreai vállalat már korábban határozott egy dedikált elektromos márka létrehozásáról, Ioniq néven. Az első modell Ioniq 5 név alatt 2021-ben fog érkezni. A Hyundai 12 akkumulátoros elektromos típus piacra dobását tervezi, melyek egy része az új E-GMP platformra fog épülni.
A Hyundai a töltőhálózat fejlesztésében is közreműködik. Nemrég az európai hálózatüzemeltető Ionity-hez is csatlakozott.
Pár év múlva érkezik a hármas szintű önvezetés
Önvezetési funkciók terén a cél a vállalat saját önvezető-vezérlőrendszerének továbbfejlesztése, lehetővé téve hármas szintű önvezetési képességű modellek kínálását 2022-től.
A négyes és ötös szintű, vagyis a teljes autonómiát jelentő önvezetés megvalósítása érdekében az USA-ban, Kínában és Izraelben is folytatni fogják a befektetési és együttműködési lehetőségek keresését. A Hyundai az Aptiv autóipari beszállítóval közös vállalkozást működtet az autonóm technológiák fejlesztésére.
Nem csak az autókat hajtanák hidrogénnel
Hidrogénhajtású járművei számára a Hyundai létrehozta a HTWO márkát, mely a H2, vagyis a hidrogénmolekula angol kiejtését tükrözi.
A vállalat következő generációs hidrogén üzemanyagcellás rendszere nem csupán gépkocsikban, hanem légi járművekben, hajókban és vonatokban is használható lesz. A Hyundai már több mint húsz éves tapasztalattal rendelkezik az üzemanyagcellák fejlesztésében. Első sorozatgyártott hidrogénhajtotta autóját, az ix35-öt 2013-ban dobta piacra, az idén pedig már elkezdte kiszállítani hidrogénes teherautóinak első darabjait.
Élre törnek a városi légi mobilitásban
A koreai OEM vezető szerepre törekszik a városi légi közlekedésben, ezért személy- és áruszállításra alkalmas járműveket is fejleszteni fog. 2026-ban be fog mutatni egy hibrid hajtású pilóta nélküli repülőgépet, 2028-ban pedig egy teljesen elektromos, városok közti utakra tervezett modellt.
Saját üzemanyagcella technológiája alapján a Hyundai üzemanyagcellás hajtásláncot is fejleszteni fog repülő járműveihez.
Többet fordítanak elektromobilitásra
A Hyundai 54,9 milliárd dollárt készül befektetni 2025-ig. Ebből 13,6 milliárd dollárt fog elektrifikációra fordítani, szemben a korábban tervezett 9,5 milliárddal.
A járvány ellenére az autóipari szegmensben a cél továbbra is 8 százalékos üzemi nyereség különbözet, illetve globálisan 5 százalékos piaci részesedés elérése.