Elemzések Átadták a Continental veszprémi tesztpályáját – ez történt a 39. héten

Átadták a Continental veszprémi tesztpályáját – ez történt a 39. héten

Végh Martin | 2020.09.28 07:20

Átadták a Continental veszprémi tesztpályáját – ez történt a 39. héten

Fotó: Pörge Béla

A múlt héten átadták a Continental új tesztpályáját, amin a hazai fejlesztéseket próbálhatják majd ki a mérnökök. Debrecenben új buszok átadásával folytatódott a hazai buszállomány fiatalodása, míg külföldön a Tesla által szervezett, régóta várt Akkumulátor Nap és az autógyártók elektrifikációs tervei érdemeltek figyelmet. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Az előző héten adták át a Continental veszprémi tesztpályáját, ahol a közeli fejlesztési központ termékeit tesztelhetik majd. Magunk is megtekintettük az új pályát, és beszámoltunk annak felépítéséről.

A héten a győri Audi-gyárral kapcsolatban is érkezett hír. Az üzemben nemrég egy új robotot kezdtek alkalmazni az emberi érintés szimulációjára, és a kapcsolók finomhangolására.

Ismét csak a Volkswagen Csoporthoz kötődő hír volt, hogy egy németországi bíróság eljárást indított Martin Winterkorn, a Volkswagen Csoport korábbi vezére ellen a dízelbotrányban játszott szerepe miatt.

Nemzetközi szervezet támogatja elektrifikációjában az FCA-t

Az Európai Beruházási Bank megemelte a Fiat Chrysler számára, elektromos járművek fejlesztésére nyújtott támogatása összegét.

Münchenben befejezték a tisztán elektromos BMW i4 gyártását előkészítő átalakításokat, továbbá a bajor autógyártó azt is közölte, hogy 2021-től Lipcsében is meg fogják kezdeni az akkumulátorgyártást. Mellékesen is kiderült, hogy a vállalatot több millió dollárra büntették az Egyesült Államokban félrevezető információk megosztása miatt.

Az elektrifikáció más európai autógyártóknál is folytatódik. Nem hivatalos információk szerint a Renault Csoporthoz tartozó Alpine kínálata a jövőben elektromos modellekkel is bővülni fog, a Jaguar Land Roverrel kapcsolatosan pedig arról számoltunk be, hogy már hivatalosan is érkezik az első akkumulátoros elektromos Range Rover.

Még korábban szeptember folyamán az elektromos tehergépjárműveket fejlesztő Nikolát csalással vádolták meg. Azóta a General Motors és a Bosch is jelezte, hogy nem szakítják meg együttműködésüket az amerikai céggel.

Az előző héten, szeptember 22-én tartotta meg a Tesla a már jóval előre beharangozott Akkumulátor Napot. Elon Musk, a vállalat vezére egy, a mainál nagyobb hatótávolságot biztosító, egyúttal sokkal olcsóbb akkumulátorcella terveiről beszélt.

Nem ez volt az egyetlen olyan teslás hír, amire sokan felkaphatták a fejüket. Az is kiderült, hogy a vállalat a Németországban épülő gyára számára további száz hektár erdőt akar kivágatni.

Nem fognak zökkenőmentesen menni a leépítések

Az MAN nürnbergi telephelyén sztrájkoltak és tüntettek a dolgozók, tiltakozva a nemrég bejelentett leépítések ellen.

A francia kormány továbbra is eltökélten küzd a Bridgestone észak-franciaországi gyárának megmentéséért, a német szövetségi munkaügyi miniszter pedig keményen kritizálta a Continental leépítési terveit.

Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége üdvözölte, hogy az Európai Unió ismételten felvette a természetes gumit a kritikus hozzáférésű alapanyagok listájára.

Megújulásban a hazai buszállomány

Az előző héten a hazai buszpark fejlesztésével kapcsolatban is több hírt kaptunk. Debrecenben új buszokat adtak át a Volánbusznak a buszflotta fiatalítása és tisztábbá tétele érdekében. Ugyancsak Debrecenben, közelebbről is megnéztük a Zöld Busz Program keretében átadott elektromos Citarót. Továbbá megtudhattuk, hogy rövidesen Békéscsabán is zöld busz mintaprogram indul.

Nagy-Britanniában a munkáspárt arra szólította a kormányt, hogy már 2030-ban tiltsák be az olyan új autók értékesítését, amikben belső égésű motor van. Egy felmérés eredményei pedig azt mutatták meg, hogy a brit vállalkozások egyáltalán nincsenek felkészülve a brexitet követő változásokra.

Kiterjesztett valóság és alternatív alapanyagok

Beszámoltunk arról is, hogy a BMW Csoport hogyan használja a kiterjesztett valóságot az autói tervezésében. A módszerrel jelentősen fel tudják gyorsítani a fejlesztési folyamatokat.

A Ford egyik kutatója pedig az autókban használható, természetes alapú, alternatív anyagokról, illetve azok fejlesztéséről beszélt.

Kiemelt Partnereink