Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem hátrál ki a Nikola mögül a GM és a Bosch
A General Motors és a Bosch is megerősítette, hogy folytatják együttműködésüket a nemrég csalással megvádolt amerikai Nikolával, miután annak vezére a történtekre reagálva lemondott pozíciójáról.
A pénzügyi szabálytalanságok felkutatására specializálódott Hindenburg Research szeptember 10-én vádolta meg a Nikolát azzal, hogy a Nikola One hidrogén üzemanyagcellás teherautó bemutató videójával átverték a befektetőket, mivel a lejtőn guruló járművet nem az üzemanyagcellája hajtotta.
Trevor Milton, a Nikola alapítója és elnöke szeptember 21-én, hétfőn mondott le, miután az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdefelügyelete, illetve az Igazságügyi Minisztérium is közölte, hogy nyomozást kezdenek az ügyben.
A Nikola perrel válaszolt a Hindenburg Research vádjaira, ugyanakkor mostanra elismerte, hogy a 2017-es videóban a lejtőn guruló teherautó nem saját erejéből mozgott.
Egyelőre nem veszített partnereket a Nikola
Ahogy arról mi is beszámoltunk, a GM szeptember 8-án jelentette be, hogy partnerségre lép az elektromos tehergépjárműveket fejlesztő Nikolával. A megállapodás részeként a GM fogja gyártani a Nikola elektromos pickupját, valamint akkumulátorcellákat és üzemanyagcellás rendszereket fog szállítani a cég teherautóiba. Mindezen felül az autógyártó 11 százalékos részesedéshez is fog jutni a cégben.
A GM egyik szóvivője szeptember 21-én azt írta, hogy tovább fognak dolgozni a Nikolával a kettő hete bejelentett megállapodás véglegesítésén.
A német Bosch már többször is fektetett a Nikolába, emellett annak egyik beszállítója is. A vállalat részéről nem kommentálták Milton távozását, de közölték, hogy folytatni akarják együttműködésüket.
A Nikola egy harmadik fontos partnere, az olasz CNH Industrial, amihez az Iveco is tartozik, 7,11 százalékát birtokolja a fiatal cég részvényeinek. A CNH Industrial az előző héten csak annyit közölt, hogy jelenleg közösen dolgoznak a Nikola Tre nyerges vontató prototípusán, aminek végleges változatát az Iveco németországi Ulmban található üzemében fogják gyártani.
Esésben a részvények, és a neheze még hátra lehet
Szeptember 21-re a Nikola részvényeinek értéke 45 százalékkal esett 8-hoz képest, mikor az és a GM ismertették megállapodásukat. Utóbbi papírjainak ára mintegy 7 százalékkal esett vissza.
Még nem tudni, hogy mi lesz a meglehetősen rosszkor kitört csalási ügy végkifejlettje, Nathan Anderson, a Hindenburg Research alapítója azonban úgy fogalmazott, hogy Milton lemondása még csak a kezdet, a General Motorsnak pedig azt tanácsolta, hogy mérlegelje milyen hatással lesz a márkájára, ha folytatja kooperációját a Nikolával – írta meg a Reuters.