Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Romániába költözik a Michelin gumigyára
Súlyos csapásként éli meg a lengyel munkaerőpiac, hogy a mintegy ötezer embert foglalkoztató Olsztyn-gumigyárból a Michelin Romániába költözteti át a teherautógumik gyártását.
Lengyelország-szerte aggodalmat keltett a Michelin bejelentette, miszerint a cég bezárja a teherautó-gumiabroncsokat gyártó üzemét Olsztynben. A termelést Romániába költözteti a vállalat, a lépés jelentős átrendeződésekhez és áthelyezésekhez vezet.
A teherautó-gumiabroncs részleg költöztetése körülbelül 500 alkalmazottat érint. Helyi források szerint a gyártósort Romániába helyezik át, ahol vélhetően alacsonyabbak a gyártási költségek. Ez a bezárás annak a szélesebb trendnek a része, amelyben a multinacionális vállalatok, köztük az FCA Powertrain, a Levi Strauss, a Nokia és a TE Connectivity munkaerő-csökkentést jelentettek be Lengyelországban. Az ilyen lépések ezreket érintettek, és különböző szektorokban érezhetőek voltak, még az IT-ben is.
A Michelin teherautó-abroncs-gyárának tervezett leállítása nemcsak az azonnali munkahelyek megszűnése miatt keltett riadalmat, hanem a regionális gazdaságra gyakorolt lehetséges hosszú távú hatásai miatt is. A jelenleg mintegy 5000 főt foglalkoztató olsztyni üzem a térség legnagyobbjai közé tartozik.
Túl sok az olcsó versenytárs
A Michelin szóvivője, Piotr Staszałek a költözést részben a távol-keleti olcsóbb gumiabroncs-import okozta versenynek tulajdonította. Megjegyezte, hogy a teherautó-abroncsok piaca egyre nagyobb kihívást jelent, ami arra készteti a céget, hogy gazdaságilag életképesebb gyártási megoldásokat keressen.
Helyi lapok szerint a bezárás által érintett alkalmazottakat várhatóan a Michelin Poland más részlegeire helyezik át, vagy kielégítő végkielégítést kapnak. A megállapodások pontos részleteiről azonban még vita folyik, a hivatalos közlemények szerint a gumiabroncs-részleg 2024 végére szünteti be tevékenységét – írja a Poland Daily24.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!