Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sokkal olcsóbb és nagyobb kapacitású akkumulátorokat ígért Musk
Szeptember 22-én, kedden tartotta meg az Akkumulátor Napra keresztelt rendezvényét a Tesla. Az eseményen a vezérigazgató, Elon Musk beszélt a vállalat terveiről, aki elmondta, hogy az elkövetkező években olyannyira le fogják szorítani a termelési költségeket, hogy egy önvezető akkumulátoros elektromos autót 25 ezer dollárért fognak tudni kínálni.
Musk ugyanakkor elismerte, hogy a radikális árcsökkentést lehetővé tevő új járműkonstrukciók, akkumulátorok és gyártási eljárások tervei még kidolgozás alatt vannak.
„Most nincs olcsó autónk. Ez egy olyan dolog, amivel rendelkezni fogunk a jövőben. Ehhez azonban lejjebb kell szorítanunk az akkumulátorok árát” – mondta el Musk egy emelvényen állva, a durván 240 összegyűlt részvényes előtt, akik mindegyike Tesla Model 3-asokban ült.
Jövőre kezdődik a cellák gyártása
Musk elárulta, hogy 2021-ben egy olyan akkumulátorcella gyártását fogják megkezdeni, ami a ma alkalmazottaknál ötször több energia tárolására képes, és 16 százalékkal nagyobb hatótávolságot biztosít. Ezek a cellák feleannyiba fognak kerülni, mint a ma használtak.
Az energiatároló egységek árát a kobalt használatának kivezetésével, valamint a cellák újrahasznosításával fogják elérni. Utóbbit a Tesla nevadai üzemében fogják végezni, ahol jelenleg a Panasonic-kal közösen termelnek akkucellákat.
Az új típusú cellákat Kaliforniában, a fremonti gyár közelében fogják készíteni. 2021 végére az éves termelőkapacitás 10 gigawattóra lesz, 2030 végére azonban el fogja érni a 3000 gigawattórát, ami nyolcvanötször nagyobb a nevadai egység 35 gigawattórás kapacitásánál.
Az akkuban rejlik az elérhető áru elektromos autó kulcsa
Ahogy azzal a Teslánál is tisztában vannak, az akkumulátorok olcsóbbá tétele elengedhetetlen ahhoz, hogy az elektromos autók a belső égésűekkel azonos áron legyenek megvásárolhatóak. Az utóbbi években ugyan csökkent a tisztán elektromos autók ára, azok viszont még mindig drágábbak hagyományos társaiknál, az akkumulátor pedig az áruk negyedét-harmadát teszi ki.
Egyes kutatók úgy számítják, hogy akkor egyenlítődnek ki az árak, ha egy kilowattórányi akku ára 100 dollárra esik. Viszonyításként, a Tesla autóiba került telepek 2019-ben 156 dollárba kerültek kilowattóránként az elektromobilitási tanácsadással foglalkozó Cairn Energy Research Advisors szerint – tudható meg a Reuters cikkéből.
A Tesla jelenleg a nevadai üzemben gyárt akkumulátorcellákat, a sanghaji autógyárába pedig az LG Chem és a CATL szállítanak energiatárolókat. A vállalat később – ahogy már olvasható volt – Kaliforniában, illetve a Németországban épülő telephelyén is fog cellákat készíteni.
Ahogy arról már mi is beszámoltunk, a Tesla részvényeinek értéke szeptember elején nagyot zuhant, majd azután visszaerősödött. A 22-i eseményt követően az árfolyam hol felfelé, hol lefelé mozdult. A befektetők valószínűleg azért nem fogadták pozitívabban a bejelentéseket, mert arra számítottak, hogy a tervek hamarabb fognak realizálódni.