Elemzések Sikerült ideiglenesen rendezni a makói Continental helyzetét – ez történt a 9. héten

Sikerült ideiglenesen rendezni a makói Continental helyzetét – ez történt a 9. héten

Végh Martin | 2021.03.08 07:22

Sikerült ideiglenesen rendezni a makói Continental helyzetét – ez történt a 9. héten

Fotó: Continental Press Releases

Ideiglenesen rendeződött a helyzet a Continental makói üzemében, miután a vállalatvezetés visszaállította a korábban felmondott kollektív szerződést. Debrecenben megkezdte a termelést a Vitesco Technologies helyi üzeme, míg más autóipari beszállítók sok százmillió forint értékben jelentettek be hazai fejlesztéseket. A Volkswagen új elektrifikációs és digitalizációs stratégiát mutatott be, a Daimlernél pedig leépítés ellen tüntettek. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

Ha átmenetileg is, de rendeződött a helyzet a Continental makói üzemében, miután a járványvédelmi szigorításokra tekintettel a munkáltatói oldal visszaállította a korábban felmondott kollektív szerződést, az MGSZ szakszervezet pedig beszüntette a határozatlan idejű sztrájkot.

Megkezdte működését a Vitesco Technologies debreceni üzeme, ami 450 munkahelyet teremt 2022 közepéig.

A vonóhorgokat gyártó ACPS Automotive Kft. több mint nyolcszázmillió forintból növeli gyártókapacitását. Az utánfutók alkatrészeit gyártó Autóflex-Knott Kft. továbbá mintegy félmilliárd forintból modernizálja kecskeméti termelését, az Egyesült Államokban pedig gyártókapacitást létesít.

Az autóipari megrendelésekre is dolgozó, fémmegmunkálással foglalkozó kisteleki Indupro hatszázmillió forintból fejleszti gépparkját.

A Knorr-Bremse Budapest a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem mérnökeivel és a vállalat beszállítóival együttműködésben magasan automatizált szerelősorokat fejlesztett ki.

Rákapcsol a Volkswagen

A Volkswagen márka új stratégiát mutatott be, aminek részeként 2030-ig minden évben legalább egy akkumulátoros elektromos típussal bővíti kínálatát, az autonóm vezetést pedig még a mostani évtizedben széleskörűen elérhetővé teszi.

A Volkswagen konszern egy másik márkája, a Seat, Spanyolországban készül egy akkumulátorgyár építésére.

A Daimler elektromos hajtások alkatrészeinek gyártására állítja át legrégebbi, ma is működő, jelenleg konvencionális hajtású autók részegységeit előállító üzemét. A technológiai átállás miatti létszámcsökkentés az üzem dolgozóit sem kerüli el, akik az előző héten tüntetésbe kezdtek a tervek ellen.

A Daimler üzemanyagcellás technológia fejlesztésére közös vállalatot alapított a svéd Volvóval, autóbuszokat gyártó üzletága pedig 2020-ban a nehéz helyzet ellenére is megőrizte vezető pozícióját több piacán is.

Ahogy a Volkswagen, úgy a Volvo Cars is fontos bejelentést tett az előző héten. A vállalat 2030-ra kivezeti kínálatából a belső égésű motorral szerelt típusokat.

Kiderült továbbá, hogy az indiai Tata tulajdonában lévő Land Rover 2036-tól csak teljesen elektromos modelleket fog kínálni.

A General Motors ismét elhalasztotta három észak-amerikai gyárának újranyitását, amiket még február elején állított le a globális chiphiány miatt.

India a világ legalacsonyabb működési költségét kínálja a Teslának, amennyiben az az országban építi fel következő gyárát.

A Nissan kimagasló, ötven százalékos hatásfokot ért el az e-Power hibrid hajtáslánc részeként működő belső égésű motorjában.

Bővít a thyssenkrupp

A nemrég még üzletágak eladását latolgató thyssenkrupp ipari konglomerátum új üzletágat alapít karosszériák gyártására.

Februárban mintegy ötödével kevesebb import használt autót hoztak forgalomba Magyarországon, mint egy évvel korábban.

2010 és 2019 között a hazai autóállomány átlagos életkora három évvel nőtt a GKI Gazdaságkutató Zrt. adatai szerint.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. és az e-Mobi Nonprofit Kft. közösen fogják felmérni az előbbi által üzemeltetett úthálózaton a töltőtelepítésre alkalmas helyszíneket, majd együtt fogják kivitelezni a szükséges beruházásokat.

Februárban javult az üzleti hangulat a német autóiparban. Az IG Metall német fémipari szakszervezet felhívására ugyanakkor hatvanezren tartottak figyelmeztetősztrájkot Németországban.

Autógyártók és más acélhasználó iparágak európai érdekvédelmi szervezetei közösen kérték az Európai Uniót az acélra kivetett vámok eltörlésére, mivel azok mostanra súlyos túlkereslethez vezettek Európában.

A januári csökkenés után februárban már nőtt az éves összevetésben mért újautó-értékesítés Oroszországban.

Részben az autógyártók nyomására, a Biden-adminisztráció 37 milliárd dolláros támogatást fog nyújtani az amerikai chipipar fejlesztésére, aminek szükségességére nemrég a globális chiphiány hívta fel a figyelmet.

Kiemelt Partnereink