Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elektrifikálja berlini üzemét a Mercedes
A Daimler marienfeldi gyárát 1902-ben alapították, ezzel a német vállalat legrégebbi ma is működő üzeméről van szó, ami 2500 embernek ad munkát. Jelenleg még a vezérléshez és a váltókhoz gyártanak itt alkatrészeket, sőt, vezérműtengelyek, pumpák és dízelmotorok is készülnek az egységben, ami hamarosan átállhat az elektromos hajtások alkatrészeinek gyártására.
A Daimler és a Mercedes-Benz tervei szerint még az idén meg kell kezdődnie a berlini gyárban az EQ modellek alkatrészeinek gyártását, valamint az EQS modellek akkumulátoraihoz készülő darabok összeszerelését is. Az átállás azért ilyen sürgős, mert a Mercedes 2022 végéig hat új elektrifikált modellt vezet be – ezekről korábban részletesen beszámolt az autopro.hu is.
Berlin-Marienfelde egyben a szoftverközpont is lesz a Mercedes-Benz életében, az új programok tesztelése és validálása is itt fog történni. Jörg Burzer, a Mercedes-Benz igazgatósági tagja kiemelte, hogy a vállalat legrégebbi üzemének elektrifikálása komoly üzenetet is hordoz magában.
Az átalakulás elbocsátásokkal is jár
A Daimler berlini üzeme a maga 2500 dolgozójával egyike a legnagyobb ipari létesítményeknek a német fővárosban és környéken, ráadásul a mérete is tekintélyes a maga 500 ezer négyzetméterével. A dolgozói létszámban azonban változások fognak bekövetkezni, miután a hagyományos alkatrészek gyártási volumene csökkenni fog. A Daimler nem is titkolja az elbocsátások tényét, jelenleg az a vállalat célja, hogy minél zökkenőmentesebben, minél kisebb kárt okozva mehessen végbe az átalakulás - írja az electrive.com.
Az autopro.hu is beszámolt róla, hogy az utóbbi időben többször is tüntettek a szakszervezetek a leépítések ellen, legutóbb a hét első felében. A Daimler egyelőre nem árulta el, mekkora leépítésről lenne szó, de az üzemi tanács attól tart, hogy akár a gyár dolgozóinak felét is elküldhetik.