Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Nagyot esett márciusban a járműipari termelés
2024.05.08 15:18A Jaguar kulcsszerepet szán a budapesti fejlesztőközpontjának
2024.05.08 13:32UWB kommunikációval és gyorskapukkal folytatódott a második nap
2024.05.08 12:18Akkuipari fejlesztésekről tárgyal a kormány és a Nio
2024.05.08 10:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Soha nem látott hőhatékonyságot ért el a Nissan elektromos hajtásrendszere
A Nissan rendszere az elektromos motorhoz részben egy dízelmotorral biztosítja a kellő energiát. Ebben a motorban a japán gyártó eddig nem látott hatékonysággal használt hőenergiát, ami segíthet a járműiparnak a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésében.
A Nissan célja 2050-re a karbonsemlegesség elérése, ennek jegyében a 2030-as évek elején már minden újonnan megjelenő Nissan-modell elektrifikált lesz Toshihiro Hirai, a vállalat elektromos hajtásokért felelős részlegének alelnöke szerint.
Ennek a stratégiának a része a Nissan e-Powerfejlesztése. A rendszer lényege, hogy egy fedélzeti, elkülönített dízelmotor termel energiát az elektromos hajtás számára. A motor csak a leghatékonyabb tartományában működik, menedzselve a motor villamos áram-igényét és az áram mennyiségét is.
Ezzel a rendszerrel, valamint az energiatárolók és az akkumulátorok fejlődésével a Nissan képes volt soha nem látott szintre emelni a hajtásrendszer hőhatékonyságát.
Ötvenszázalékos hőhatékonyság
A Nissan a STARC-koncepciónak köszönhetően érte el ezt a szintű hatékonyságot. A koncepció egyrészt a hengerekbe történő gázáramlás javításával, másrészt a gyújtás erősítésével érte el a magasabb hőhatékonyságot.
Míg egy hagyományos belső égésű motorban a teljesítmény és az igénybevétel miatt kompromisszumokat kell kötni a levegő és az üzemanyag keveredésének szabályozására, addig a Nissan által alkalmazott, lényegében kiegészítőként működő motorban erre nem volt szükség, így a gyújtási módszerekben és a sűrítési arányban is szabadabb kezet kaptak a mérnökök.
A tesztek során a Nissan 43, 46 és 50 százalékos hőhatékonyságot ért el attól függően, milyen keveréket használtak. A leghatékonyabb megoldást az állandó fordulatszámon működő motorral, és a kibocsátott felesleges gázok hővisszanyerésével érték el.
Hatékonyabb megoldás, mint a hagyományos hibridek
A hagyományos hibridekkel szemben a Nissan e-Power hibridrendszerében a belső égésű motor feladata annyi, hogy a lehető leghatékonyabb módon termeljen energiát az elektromos motor számára.
A rendszer már bekerült a legújabb Note modellekbe, melyek egyelőre csak Japánban kaphatóak. Az autóra rövid idő alatt húszezer előjegyzés érkezett az országban.