Gyártók A nehéz körülmények ellenére piacvezető maradt a Daimler Buses

A nehéz körülmények ellenére piacvezető maradt a Daimler Buses

autopro.hu/P.B. | 2021.03.06 08:20

A nehéz körülmények ellenére piacvezető maradt a Daimler Buses

Fotó: Pörge Béla

Európa harminc országában, Brazíliában, Argentínában, Mexikóban és Törökországban is piacvezető tudott lenni a Daimler Buses a mögöttünk hagyott üzleti évben annak ellenére, hogy a koronavírus-járvány valósággal földbe döngölte a turistabuszos ágazatot. A buszpiacok ráadásul még messze van a kilábalástól.

Hirdetés

2020-ban a koronavírus-járvány miatt a globális buszpiac negyven százalékkal csökkent, a Daimler Buses eladásai pedig 45 százalékkal estek vissza, míg Európa harminc országában (az EU és Svájc, valamint Norvégia) hatvan százalékos volt a zuhanás a turistabuszok szegmensében – ha innen nézzük, nem mondható, hogy jó éve lett volna a vállalatnak.

A városi buszokért sem kapkodtak a megrendelők tavaly: a teljes szegmens globális szinten 20.200 buszt jelentett 2020-ban, ez negyven százalékos csökkenés 2019-hez képest.

A negatív tendenciák ellenére a legfőbb piacain vezető szerepben maradt a Daimler, sőt, erősítette is pozícióját. A vállalat piacvezető az említett harminc európai országban, emellett Mexikóban, Argentínában és Brazíliában is.

2021 is nehéz év lesz a buszosok számára

A járványból való kilábalás a buszpiac számára csak a korlátozások feloldása után, az utazások megindulásával mehet végbe. Ennek fényében az idei év sem lesz túl jó a piac számára, 2021 első felében még nem várható igazi fellendülés, utána pedig még bizonytalanok a kilátások.

A Daimler is rossz évvel, csökkenő eladásokkal számol a buszos ágazatát illetően, ezt bizonyítják a vállalat alacsony megrendelésszámai is – nem sokan akarnak most buszt venni.

Till Oberwörder, a Daimler Buses vezetője elmondta, hogy nehéz évre számít a vállalat, a fő hangsúlyt pedig a buszok károsanyag-kibocsátásának csökkentésére fogják helyezni.

Így is akadtak fontos megrendelések

A Daimler Buses közleményében kiemeli, hogy 2020-ban 415 város és helyközi buszra kapott megrendelést Izraelben, további 500 járművet pedig Marokkóba szállíthatnak majd le, míg Svédországba már megkezdték kiszállítani a megrendel 112 helyközi busz első példányait.

A regionális centerek alapításával a vállalat új piacokon is megjelent, főképp Ázsiában. 2020-ban lépett be a Daimler Buses a vietnami piacra, míg idén Tajvanra is szállítanak majd buszokat.

Küzdelem a járvány ellen

A koronavírus elleni küzdelemből is kivette a részét a Daimler, ahogyan arról korábban az autopro.hu is beszámolt, vírusbiztos, zárható fülkékkel szerelték fel a városi buszaikat. Sőt, ezt a megoldást a régebbi Mercedes Citaro modellekre is kiterjesztette a vállalat, így például több magyar szereplő is élhet ezzel a lehetőséggel, ha akar.

Egy másik fontos intézkedés volt a vírusölő filterek beszerelése a buszokba, amivel a sofőr mellett az utasok biztonsága is nő. Emellett Németországban több új szűrőbuszt is szállított a vállalat a Vöröskereszt számára.

Elektrifikáció

Ahogyan a teljes járműiparban, úgy a buszok szegmensében is meghatározó az elektromos átállás. A Daimler Buses célja hosszú távon a fenntartható, karbonsemleges közösségi közlekedéshez való hozzájárulás, ezen az úton pedig már 2018-ban elindult a vállalat az eCitaro piacra dobásával.

Két év alatt meghatározó piaci szereplővé vált az eCitaro, mely akár tizenkét akkumulátorpakkal is rendelhető, az idei évtől pedig új-generációs akkumulátort is kap. 2020-ban megjelent az eCitaro csuklós változata, ezzel még egy lépést tett a Daimler a városi közlekedés elektrifikálásáért.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink