Gyártók Új stratégiával elektrifikál a Volkswagen

Új stratégiával elektrifikál a Volkswagen

autopro.hu/V.M. | 2021.03.05 16:49

Új stratégiával elektrifikál a Volkswagen

Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója az új stratégia bemutatóján | Fotó: Volkswagen Newsroom

A Volkswagen márka bemutatta új stratégiáját, aminek lényege az elektrifikáció felgyorsítása és megkezdett digitalizációs tevékenységének folytatása. A német autógyártó célja, hogy európai eladásainak hetven százalékát tegyék ki elektromos autók 2030-ra, emellett még a mostani évtizedben széleskörűen elérhetővé kívánja tenni az „autonóm vezetést”.

„A következő években eddig még nem látott változásokat végzünk a Volkswagennél” – fogalmazott a VW márka vezérigazgatója, Ralf Brandstätter, aki az új stratégiát ismertette.

2030-ra a márka európai eladásainak hetven százaléka lesz elektromos autó, ami duplája a korábban tervezett 35 százaléknak. Brandstätter elmondta, hogy ezzel bőven túl fogják teljesíteni az Európai Unió károsanyag-kibocsátási követelményeit. Kínában és az Egyesült Államokban a VW újonnan értékesített autóinak fele lesz villanyhajtású 2030-ra.

Brandstätter azt is közölte: stratégiai céljuk, hogy a Volkswagent a fenntartható közlekedést kínáló márkák legvonzóbbjává tegyék.

Minden évre jutni fog egy új modell

Annak érdekében, hogy az elektromos modellek értékesítését a tervezett mértékben fokozhassák, a márka kínálata minden évben legalább egy akkumulátoros elektromos modellel fog bővülni. Az első új típus az összkerékhajtású ID.4 GTX lesz, ami 2021 első felében érkezik. Azt az év második felében a sportos ID.5 követi, a kínai piacra szánt hétüléses ID.6 pedig ősztől lesz elérhető. A vállalat ismét megerősítette, hogy egy, az ID.3 alá pozicionált kisebb modellel is készülnek, az azonban csak 2025-től lesz kapható.

Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, a VW vezető stratégája egy interjú során korábban már elejtette, hogy a korábban tervezettnél több elektromos autó értékesítésével számolnak a jövőben. Az elmondottak alapján úgy tűnt, a német OEM kivezetheti az elektromos autókhoz tervezett MEB platformot és az Audi elektromos autók fejlesztését célzó Artemis projektjét is törölhetik.

Brandstätter nem beszélt az Artemis sorsáról, míg a MEB platformmal kapcsolatban közölte, a jövőben továbbfejlesztik. Ugyanakkor megerősítette egy új, teljesen elektromos padlólemez, az SSP (Scalable System Platform) fejlesztését, amire először a 2026-tól kapható, Trinity fedőnév alatt készülő szedánt fejlesztik.

Brandstätter továbbá leszögezte, a belső égésű motorokra még szükségük van, ezért minden főbb modelljükből – mint a Golf vagy a Passat – készülni fog új generáció, ám azokat a legújabb, száz kilométeres elektromos hatótávot biztosító plug-in hibrid hajtásrendszerrel fogják ellátni.

Elviekben a négyes szintű önvezetés is menni fog

A márkavezető által bejelentett új projekt, a Trinity keretében tervezett szedánban fognak kicsúcsosodni a VW digitalizációs fejlesztései. A modell kettes vagy magasabb szintű önvezetésre lesz képes a kezdetektől, műszakilag azonban a négyes szintre is készen fog állni. Brandstätter hozzátette, a jármű által kínált technológiát sokak számára fogják elérhetővé tenni.

A Trinity és az utána érkező modellek esetében a VW a maihoz képest szűkíti a modellvariánsok számát. Miközben a járművek hardveresen minden funkcióval rendelkeznek majd, azokat csupán on-demand jelleggel aktiválniuk (megvásárolniuk) kell a járműtulajdonosoknak.

Kiemelt Partnereink