Elemzések Így hat a kecskeméti gyárra a Mercedes stratégiája – ez történt a 31. héten

Így hat a kecskeméti gyárra a Mercedes stratégiája – ez történt a 31. héten

Végh Martin | 2022.08.08 07:22

Így hat a kecskeméti gyárra a Mercedes stratégiája – ez történt a 31. héten

Az előző héten megtudhattuk, hogy a Mercedes új stratégiája milyn hatással is lesz a kecskeméti gyárára. Külföldön folytatódtak az elektrifikációs beruházások, míg a Stellantis egyik gyára ismét leállt, de ezúttal nem a chiphiány és nem is a koronavírus miatt. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Hirdetés

A Mercedes-Benz idén új, luxus szegmensekre fókuszáló stratégiát fogadott el. Sokakban keltet aggodalmat, hogy az egyes modellek kivezetése és a volumen csökkenése rosszul érintheti a gyárak kilátásait. Ola Källenius vezérigazgató válaszában biztosított a kecskeméti üzem nélkülözhetetlenségéről.

A szakszervezetekkel folytatott egyeztetést követően a székesfehérvári Denso Gyártó Magyarország Kft. dolgozói bérkompenzációt fognak kapni 2023 márciusával bezárólag.

Vegyes eredmények

A BMW a vártnál is nagy nyereséget ért el a második negyedévben. Ugyanakkor az egész évre vonatkozóan az eladásai csökkenésével számol.

Rosszabbul zárta az április-júniusi időszakot a japán Toyota, aminek profitja a várakozásokat is meghaladó mértékben, 42 százalékkal csökkent. A vállalat nem tudta minden járművét terv szerint elkészíteni, miközben gyártási költségei is emelkedtek.

Tovább az elektromos jövő felé

Lipcsében megkezdte működését a BMW helyi üzemének második akkumulátorcellákat előállító gyártósora. Az új sort ott állították fel, ahol egészen nem sokkal ez előttig az i3 modell készült.

A haszonjárműveket gyártó Volvo Csoport elkezdte a saját akkumulátorcella-üzem építésének folyamatát. Ennek eredményeként már kiválasztották azt a svédországi települést, ahol az üzemet fel fogják húzni.

A Tesla továbbra is ragaszkodik azon céljához, hogy évi 20 millió járművet készítsen 2030-tól. Ez új gyárak építését követeli meg, melyek közül az első Észak-Amerikában fog megvalósulni.

A török Togg elektromos autókat fejlesztő cég fontos mérföldkőhöz ért első tesztautóinak leleplezésével. A sorozatgyártás valószínűleg körülbelül egy év múlva indul.

Akadozó termelés

Az előző héten ismét leállt a Stellantis autóipari konszern legnagyobb olaszországi gyára azt követően, hogy az azt kiszolgáló fuvarozók sztrájkba kezdtek.

Az orosz Avtovaz végkielégítést ajánl az Izevszkben dolgozó munkatársainak, amennyiben azok önként távoznak. A helyi üzem hónapok óta áll, mivel a nyugati szankciók miatt nem tudnak autókat gyártani.

Nem csak a VW neve forr össze manipulációval

A Stellantis egyik alapítójának, a Fiat Chryslernek az Egyesült Államokban 300 millió dollárt kell fizetnie dízelautói károsanyag-kibocsátásának manipulálása miatt.

A Toyotához tartozó Hino Motors belső vizsgálata megállapította, hogy a vállalat legalább 2003-ig visszamenőleg manipulálta egyes motorjai emissziós értékeit, méghozzá úgy, hogy arról a vállalat más részlegei nem tudtak.

Nem volt jó az elmúlt időszak

A Schaeffler nyeresége a felére esett vissza az elmúlt negyedévben. Az ipari és autóipari beszállító több tényezőt is megnevezett a rossz eredmény okaként.

Augusztus 1-től Dr. Steffen Haack vette át a Bosch Rexroth vezérigazgatói posztját. Haack már több mint két évtizede dolgozik a hajtás- és vezérléstechnikai specialistánál, ez idő alatt pedig kiválóan megismerte a vállalatot.

A fuvarozókat képviselő legmeghatározóbb magyar szervezetek, a NiT Hungary és az MKFE közösen követeltek választ a kormánytól arra, hogy a fuvarozókat miért vonták ki a hatósági üzemanyagárakra jogosultak köréből.

Csökkenő kereslet

Trendforduló lehet a használtautó-behozatalban. Június után júliusban is csökkent a behozott autók száma éves összevetésben.

Németországban az új autók forgalomba helyezésében mutattak ki hasonló visszaesést a hetedik hónapban. A teljes január-júliusi időszakban csakugyan csökkentek az eladások, méghozzá nem is kevéssel, 11 százalékkal.

Az Ifo Intézet felmérése szerint a német autóipari vállalatoknak szinte mindegyike anyag- és alkatrészhiánytól szenved, és nincs jele annak, hogy a következő hónapokban javulna a helyzetük.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink