Gyártók Így hat a kecskeméti gyárra a Mercedes stratégiája

Így hat a kecskeméti gyárra a Mercedes stratégiája

autopro.hu/P.B. | 2022.08.02 16:17

Így hat a kecskeméti gyárra a Mercedes stratégiája

Ola Källenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója

A Mercedes-Benz májusban hirdette meg a luxus stratégiáját: a gyártó szűkíti a középkategóriás modellek kínálatát, és egyértelműen a luxus felé fordul. A tervek miatt több támadást is kapott a vállalat, illetve sokan félteni kezdték az egyes üzemek jövőjét – Ola Källenius most azonban mindenkit megnyugtatott.

Hirdetés

Ahogyan arról az autopro.hu korábban beszámolt, a Mercedes-Benz egyre inkább a luxus felé fordul, és szűkíti a középkategóriás autók kínálatát – ennek a lépésnek esik áldozatul az A-osztály is. A döntés sokakban váltott ki ellenérzést, közülük talán Winfried Hermann viseli a legmagasabb tisztséget: Baden-Württemberg tartomány miniszterelnöke szerint elfogadhatatlan, hogy csak a szupergazdagok igényeit szolgálja ki az egyik legnagyobb német vállalat.

Mások az állásukat féltették: a Mercedes dolgozói körében aggodalomra adott okot a luxus felé fordulás, sokan attól tartottak, hogy így kevesebb autót gyárt majd a Mercedes, ami értelemszerűen munkahelyek megszüntetésével járna.

Ola Källenius vezérigazgató nemrég a dolgozók előtt tartott beszédet, amiben reagált a kritikákra, egyúttal kísérletet tett a kételyek eloszlatására. A nem nyilvános beszéd átiratát az Automobilwoche című német szaklap is megszerezte.

Ez a szakterületük

Källenius szerint az új stratégiával a Mercedes-Benz hagyományos erősségeire összpontosít: a legmodernebb technológiára és a piac élvonalában való szereplésre. Mint fogalmazott, a Mercedes több mint 130 éve gyárt termékeket a világ legigényesebb vásárlói számára, a kiváló minőségnek és a kiemelkedő tervezésnek köszönhetően.

Körülbelül 300 ezer csúcskategóriás luxusjármű értékesítésével a Mercedes-Benz globálisan piacvezető ebben a szegmensben. Ez, illetve az olyan eredmények, mint a világon elsőként megszerzett tanúsítvány a harmadik szintű önvezetésre az bizonyítják, hogy az OEM ma is jól ötvözi ezt a két területet.

Csökkenő modellszám, biztos jövő Kecskeméten

Källenius kiemelte, hogy a jövőben továbbra is fognak olyan modelleket kínálni, amelyek lehetővé teszik a belépést a Mercedes világába. Ezeknek azonban csökkentik a számát, a mai hét kompakt modell helyett négyet fognak gyártani.

Ugyanakkor nem csökkentik az üzemek kihasználtságát: a rastatti, kecskeméti és pekingi üzemek nélkülözhetetlen szerepe nem kérdéses – mondta Källenius.

Növekedés a jövedelmező szegmensekben

Nyereséges és válságálló növekedést tervez a Mercedes az új stratégiájával, amivel 2026-ra mintegy öt százalékkal több értékesítést szeretne elérni minden évben az előzőhöz képest.

Källenius szerint az előrejelzések azt mutatják, hogy a jómódú vásárlók száma globálisan hosszú távon tovább fog növekedni, és ezzel együtt a csúcskategóriás járművek értékesítési lehetősége is javulni fog. Ez nem csak Ázsiára vonatkozik, hanem Európára és az USA-ra is – emelte ki.

A vezető szerint tanulmányok bizonyítják, hogy a luxusmárkák jobban ellenállnak a válságnak, és gyorsabban képesek kilábalni a gazdasági visszaesésekből. Az új, luxusra koncentráló stratégiával munkahelyeket véd meg a Mercedes

Fenntartható luxus

„A luxus és a fenntarthatóság összetartoznak. Különösen az igényes ügyfelek szeretnének ezen a területen elsők lenni. Dekarbonizációs stratégiánk az egyik legambiciózusabb az egész autóiparban” – fogalmazott Källenius.

A Mercedes vezetője szerint a vállalat azon dolgozik, hogy a zöldáramot ne csak vásárolja, hanem saját maga elő is állítsa. Emellett cél a kobalt vagy a lítium használatának minimalizálása.

A teljesen elektromos jövő felé vezető úton fontos a kompetencia, illetve nem szabad elfelejteni, hogy a tömegesen gyártott kisautók, illetve a volumenszegmensek esetében a legnehezebb fenntartható módon és áron kínálni az elektromos autókat.

„Egy elektromos autó több ezer euróval többe kerül, mint egy hasonló belső égésű motoros. Ez elsősorban az akkumulátor magas költségének köszönhető. Valószínűleg csökkenteni tudjuk ezt a különbséget a következő néhány évben, de nem egyenlíthetjük ki” – mondta a Mercedes-Benz vezetője.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink