Gyártók Pénzt is ad dolgozóinak a Lada, csak menjenek el

Pénzt is ad dolgozóinak a Lada, csak menjenek el

autopro.hu/P.B. | 2022.08.04 13:22

Pénzt is ad dolgozóinak a Lada, csak menjenek el

Fotó: Lada

A Lada márka anyavállalata, az Avtovaz végkielégítést ajánl a dolgozóknak, ha azok elhagyják az izevszki üzemet. Az Oroszország elleni nyugati szankciók miatt az üzem hónapok óta tétlenül áll, nem tudnak autókat gyártani.

Egyre komolyabb szankciókkal sújtja a nyugati világ Oroszországot, és bár az AvtoVaz nem állt le teljesen, a háttérben a Lada anyavállalata le akarja építeni a munkaerőt egyik telephelyét. A Moszkvától mintegy 1000 kilométerre keletre fekvő Izevszk városában tizenkét hónapnyi minimálbérnek vagy öt hónapnyi átlagbérnek megfelelő összegű végkielégítést ajánlottak fel azoknak az alkalmazottaknak, akik önként távoznak a cégtől – jelentette több orosz hírügynökség a cégre hivatkozva.

Alternatív megoldásként felmerült, hogy az izevszki dolgozók részére egy másik munkáltatónál kínálnak állást a régióban. Az Avtovaz egyúttal hangsúlyozta, hogy nem célja a tömeges elbocsátás.

Nehezen bírják a szankciókat

Az orosz autóipart súlyosan érintették azok a szankciók, amelyeket a nyugati országok az Ukrajna elleni, több mint öt hónapja tartó háborúra válaszul vezettek be. Az orosz gyártóknak főleg a külföldi alkatrészek hiányoznak. Az izevszki üzem ezért hónapok óta tétlen volt.

Az Avtovaz egészen a közelmúltig a francia Renault autókonszern csoportjához tartozott, de most újra államosította Oroszország. Július végén az izevszki alkalmazottak nyílt levelet írtak Vlagyimir Putyinnak, amelyben kérték, hogy őrizzék meg a munkahelyüket.

Nem adja fel az AvtoVaz

Bár az izevszki üzem úgy tűnik, a szankciók áldozatául eshet, az oroszok azért nem maradnak Lada nélkül. Orosz sajtóértesülések szerint a Lada Vesta modell gyártását most a Toljatti városában lévő üzembe helyezik át – írja az Automobilwoche.

Ahogyan az autopro.hu arról beszámolt, a cég július 20-án közölte, hogy a Lada Largus modell gyártásának ismételt beindítására készül, korlátozott példányszámban készítve az autót.

A szankciók bevezetése után az Avtovaz a munkaerő nagy részét szabadságra küldte, ugyanis a külföldről beszerzett alkatrészek hiányában nem tudtak mit gyártani. Később a vállalat bevezette a „szankciók elleni” Lada Grantát, amelyből hiányoztak a legfontosabb biztonsági tartozékok, köztük a légzsákok és az ABS – ezt tudták nyugati alkatrészek hiányában biztosítani.

Az Avtovaz több mint 30 ezer embert foglalkoztat Oroszországban.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink