Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Fából készült szélturbina lapátjait telepítették Németországban
2024.05.07 07:24Valóban megéri az egynapos kiszállítás a cégeknek?
2024.05.07 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bezuhantak a Toyota számai
A vártnál is rosszabb eredménnyel zárta a Toyota az idei második negyedévet (ami a japán cég számára az első negyedév volt az üzleti évében) – a világ legnagyobb autógyártójának 42 százalékkal esett vissza a profitja.
A Toyota Motor profitja a vártnál is nagyobb mértékben, 42 százalékkal esett vissza a gyártó üzleti évének első negyedévében, mivel a japán autógyártó a nem volt képes annyi autót gyártani, mint amennyire lenne kereslet, ráadásul ezek legyártása is költségesebb volt a vártnál.
A június 30-án zárult három hónap működési eredménye 578,66 milliárd jenre (mintegy 1670 milliárd forint) süllyedt az egy évvel ezelőtti 997,4 milliárd jenről - közölte augusztus 4-én a Toyota. A gyártó megnevezte a visszaesés vélt okait is: a globális chiphiány és a kínai szigorú koronavírus politika miatt a Toyota többször kénytelen volt korlátozni a termelését.
Meglepte az elemzőket is az eredmény
A visszaesés mértéke messze felülmúlta a várakozásokat – a Refinitiv által megkérdezett elemzők 15 százalékos csökkenést becsültek –, és úgy tűnik, meglepte a befektetőket is: a Toyota részvényeinek értéke a bejelentést követően három százalékkal csökkent.
A zord negyedév ellenére az autógyártó ragaszkodott mind az egész éves működési eredményre vonatkozó előrejelzéséhez, mind az idei 9,7 millió jármű gyártására vonatkozó tervéhez, arra hivatkozva, hogy erős a kereslet.
A teljes évre vonatkozó anyagköltségek 17 százalékkal, 1,7 billió jenre nőnek korábbi becsléséhez képest – a növekedés nagy része az acél és az alumínium árának emelkedését tükrözi.
Az elektromos átállás is rátesz egy lapáttal
„Nem tudtunk eleget termelni, az ügyfelek világszerte várták járműveik kiszállítását” – nyilatkozta a Toyota egyik szóvivője az eredményekről, hozzátéve, hogy a villamosított járművek szállítási ideje még hosszabb, mert több félvezetőt igényelnek.
A japán autógyártó az április-júniusi negyedévben háromszor csökkentette havi termelési céljait, ami így tíz százalékkal elmaradt eredeti céljaitól – írja a Reuters.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!