Elemzések Az Audi szakszervezete nem tud 1200 fős leépítésről – ez történt a 44. héten

Az Audi szakszervezete nem tud 1200 fős leépítésről – ez történt a 44. héten

Szammer Nikolett | 2019.11.04 13:00

Az Audi szakszervezete nem tud 1200 fős leépítésről – ez történt a 44. héten

Gigavállalat születik a FiatChrysler és PSA egyesülésével. Elektromos óriásvállalattá válna a Volkswagen. Rossz negyedévet zárt számos járműipari beszállító. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Leépítési hullám indul?

Múlt héten szárnyra kapott a hír, hogy 1200 fős leépítés jön az Audi Hungariánál. Az Audi Hungaria Független Szakszervezete ezt cáfolta, az autopro.hu-nak adott nyilatkozatuk szerint bizonyos számú határozott idejű szerződés lejártakor nem kínált fel a győri vállalat új kontraktust. Szerinte az érintett kollégák tisztában voltak azzal, hogy a szerződésük lejártakor teljesen véget érhet a munkaviszonyuk.
Létszámcsökkentés várható a ISD Dunaferr Zrt.-nél, a háromszázötven dolgozót érintő leépítést az acélipar nehéz gazdasági helyzetével indokolták. Dunaújváros polgármestere egyeztetéseket kezdeményezett a cég menedzsmentjével.

Bővítettek Magyarországon

Huszonhat milliárd forintból bővítette tatai üzemét a japán rugógyártó NHK Spring Hungary. Második üzemcsarnokának építésével háromszorosára bővül az üzem területe.

Gigavállalat születik

A Renault-val való egyesülés meghiúsulása után újabb partnert keresett egy nagyobb autógyártó létrehozásához a FiatChrysler. A PSA-val mind földrajzilag, míg a modellpaletta tekintetében jól kiegészítenék egymást.
Kiszivárgott információk szerint a FiatChrysler és a PSA vezetése már állítólag jóvá is hagyta az előzetes egyesülési terveket. Ennek keretében az új cégben mindkét társaság 50-50 százalékos tulajdonossá válik.

Javuló tendencia

Hiába a magasabb bevétel, nem vár növekedést a Volkswagen, a vállalat jelentése szerint az év első kilenc hónapjában növekedett a cég bevétele, éves előrejelzése alapján azonban a vártnál gyorsabb globális autópiaci visszaesésre számítanak.

Nyolc százalékkal nőtt éves alapon a Jaguar Land Rover bevétele. A Tata tulajdonában lévő autógyártó a 2,5 milliárd angol fontos megtakarítási tervének a végéhez közeledik.

Jelentősen, 50 százalékkal javult az Airbus adózott eredménye a január-szeptemberi időszakban az egy évvel korábbihoz képest a felpörgő repülőgépgyártásnak köszönhetően.

Az egyik terjeszkedne, a másik inkább gyárakat zár be

Elektromos óriássá válna VW-csoport, a német gyártó 2022 végéig közel egymillió elektromos modellre növelné gyártási kapacitását Kínában, ezzel megelőzhetné a Teslát az elektromos autók piacán.
A Tesla gigagyárat tervez létrehozni, melynek helyszínét rejtély övezi. Még idén bejelenti a Tesla, hol építi meg európai gyártóbázisát, amelynek Elon Musk szerint 2021 végéig üzemkész állapotba kellene kerülnie. Az amerikai elektromosautó-márka tulajdonosa legtöbbször Németországot emlegette, és valóban, az utóbbi időben több szakmai küldöttség is járt Alsó-Szászországban.
A Nissan vevőket keres az angliai és spanyolországi üzemeire, hogy javítsa veszteséges eredményeit. A márka egyelőre tagadja eladási szándékait, de a vállalat hatalmas veszteségekkel zárta az előző negyedévet, a gyáreladásokkal pedig visszafordíthatná a csökkenő pénzügyi teljesítményét.

Véget ért a General Motors dolgozóinak sztrájkja

Várhatóan évi 100 millió dollárral növeli meg a vállalat munkaerőköltségét a vállalat vezetői által kidolgozott kollektív megállapodás, amelyre rá is bólintott az autógyártók szakszervezete.

Rossz negyedévet zártak a beszállítók

A Beiersdorf is megérezte az autóipari lassulást, az autóiparnak is ragasztástechnikai megoldásokat szállító tesa-üzletág bevételei 3,4 százalékkal emelkedtek. A bizonytalan piaci környezet különösen az autóiparban érződött, ahol visszaestek az eladások.

A várakozásokkal egybehangzóan nagyot esett a Covestro profitja, kevesebb mint harmadára zuhant az adózott eredmény az autóiparban is használt műanyagok gyártó német cégnél.

Koncentrálódnak a hazai kereskedések

Csaknem hétszáz márkakereskedés működik Magyarországon, de alig emelkedett a hazai márkakereskedések száma az elmúlt időszakban. A márkák közül a Suzuki, a Dacia és a Renault nyitotta legtöbb új szalont. A családbarát gépkocsivásárlási programban a 4,5–6 millió forintos kategóriába tartozó autók fogynak a legjobban.

Jó negyedévet zárt az AutoWallis, csaknem ötödével növelte új-, és 56 százalékkal használt gépjármű eladásait, miközben a csoport a szolgáltatások terén is jó eredményeket mutatott fel az év első kilenc hónapjában. Az organikus növekedés a stratégiában meghatározott úton halad, miközben a társaság vizsgálja az akvizíciós lehetőségeket. Az AutoWallis stratégiájának megvalósítását a fő tulajdonos Munkavállalói Résztulajdonosi Program (MRP) indításával is ösztönzi. Az ehhez szükséges 7,35 százalékos részvénycsomagot a Wallis Asset Management térítés nélkül biztosította. Az AutoWallis és leányvállalatainak menedzsmentje csak akkor jut a részesedéshez, ha a kitűzött eredményességi célok teljesülnek.

Enyhe javulás a gazdasági életben

A GKI felmérése szerint az üzleti várakozások októberben kissé javultak a szeptemberi hároméves mélypontjukhoz képest, a fogyasztói bizalmi index viszont két hónapos javulás után sokat romlott, a konjunktúraindex csak hibahatáron belül mérséklődött, de így is közel hároméves mélyponton van.
Tovább csökkent a hazai munkanélküliségi ráta. A július-szeptemberi időszakban a munkanélküliek átlagos létszáma 163 ezer, a munkanélküliségi ráta 3,5 százalék volt.
Az ipar növekedésének eredményeként a következő tíz évben jelentősen megemelkedhet a feldolgozóipari munkahelyek száma. A munkaerő-kereslet terén is új trend figyelhető meg, újgalléros munkavállalókra lesz szükség az iparban. A továbbiakban olyan magasan képzett, műszaki szakembereket keresnek majd a vállalatok, akik képesek felügyelni és irányítani az egyre kifinomultabb termelési környezetet.

A vártnál nagyobb mértékben nőtt Franciaország gazdasága a harmadik negyedévben az erős belső keresletnek köszönhetően.

Lesz pénz digitális fejlesztésre, csak jól kell pályázni

2021-ben indul az Európai Unió következő pénzügyi tervezési időszakának hét évre szóló kutatási-innovációs programja, és nem mindegy, hogy erre milyen pályázati anyagokkal, milyen együttműködésekkel készülnek a magyar ipari, kutatási, oktatási szféra szereplői. Mint az a Budapesti Műszaki és Közgazdaságtudományi Egyetem Horizon2020 IKT információs napján kiderült, az infokommunikációs terület kiemelt fontosságot élvez csaknem minden pályázati területen.

Nincs hiány ambícióból

Szénszálas elemeket küld az űrbe a Lamborghini – olyanokat, mint amiket a luxusmodellek kivitelezéséhez is használ. A projekt célja az elemek sokrétű felhasználásának fejlesztése.

Továbbfejleszti 5G technológiáját a Huawei. Az új hálózati megoldásokkal a vállalat az autonóm szektorban szeretne nagyobb szerephez jutni, emellett az amerikai terjeszkedést sem zárta ki a technológiai óriás.

Kiemelt Partnereink