Beszállítók A Beiersdorf is megérezte az autóipari lassulást

A Beiersdorf is megérezte az autóipari lassulást

Beck András | 2019.10.29 12:00

A Beiersdorf is megérezte az autóipari lassulást

Az autóiparnak is ragasztástechnikai megoldásokat szállító tesa-üzletág bevételi 3,4 százalékkal emelkedtek a Beiersdorfnál. A bizonytalan piaci környezet különösen az autóiparban érződött, ahol visszaestek az eladások.

Hirdetés

A vállalat ma reggel tette közzé első 9 hónapra vonatkozó értékesítési számait, melyből kiderült, hogy a csoport nominális bevétele 6 százalékos növekedést mutat éves alapon, ebből 4,3 százalék organikus bővülés. A kilenc hónap eredménye alapján a vezetőség továbbra is 3-5 százalék közötti organikus növekedést vár az idei évre, és az EBIT marzs, azaz az üzleti eredmény és az árbevétel hányadosa 14,5 százalék körül alakulhat várakozásuk szerint – írta hírlevelében az Equilor Befektetési Zrt.

Ipari üzletág

Az 5,73 milliárd eurós csoportszintű árbevételből a tesa üzleti szegmens 1,04 milliárd eurót ért el az első kilenc hónapban. Ez az üzletág többek között az autóiparnak is szállít ragasztástechnikai megoldásokat. A tartozékok rögzítésétől kezdve a vezetékkötegelésen át használják a ragasztószalagjaikat az autógyártásban, de többek között a vezetőtérben és az ajtórendszereknél alkalmazott gépjárműipari ragasztókat is készítenek.

Az 1,04 milliárdos árbevétel 3,4 százalékos nominális és 1,2 százalékos organikus bevételnövekedést jelent éves alapon ebben a szegmensben. Az ipari üzletág 550 millió eurós árbevételt ért el Európában, 172 millió euróst Észak- és Dél-Amerikában, míg az Afrikában, Ázsiában és Ausztráliában együttesen 320 millió eurónyit.

Rossz amerikai számok

A Beiersdorf felhívta a figyelmet, hogy kihívásokkal teli piacon értek el jelentős értékesítési árbevétel-növekedést. Egyben rámutattak, hogy a bizonytalan piaci környezet különösen az autóiparban érződött, ahol visszaestek az eladások. Főleg ezzel magyarázható az amerikai organikus bevételek 0,8 százalékos mérséklődése. Közben Európában 0,3 százalékkal, a többi térségben pedig együttesen 4,1 százalékkal emelkedtek 2018 első kilenc hónapjához képest a bevételek. A gyengülő autóipari számokat az ázsiai elektronikai üzletág jó teljesítménye ellensúlyozta, különösen az első félévben.

Lakossági üzletág

A többek között a Nivea, és az Eucerin márkanéven bőr- és szépségápolási termékeket forgalmazó lakossági üzletág mindegyik régióban növekedett és 4,68 milliárd eurós árbevételt ért el kilenc hónap alatt. A Beiersdorf árfolyama ma délelőtt 1 százalékkal 102,8 euróra csökkentek a frankfurti tőzsdén. Idén egyébként 12,8 százalékkal emelkedett a kurzus.

Nyitókép: tesa

Kiemelt Partnereink