Szolgáltatók Jó negyedévet zárt az AutoWallis

Jó negyedévet zárt az AutoWallis

Beck András | 2019.10.31 12:56

Jó negyedévet zárt az AutoWallis

Csaknem ötödével növelte új-, és 56 százalékkal használt gépjármű eladásait az AutoWallis, miközben a csoport a szolgáltatások terén is jó eredményeket mutatott fel az év első kilenc hónapjában. Az organikus növekedés a stratégiában meghatározott úton halad, miközben a társaság vizsgálja az akvizíciós lehetőségeket.

Hirdetés

Az AutoWallis Nyrt. mindhárom üzletága (Nemzetközi disztribúciós, Belföldi disztribúciós, Autóipari szolgáltatói) növekedést ért el 2019. első három negyedévében, összemérve az előző év hasonló időszakával az összesített értékesítési darabszámokat, szervizórák számát és a kölcsönzési flottaméretet.

Átlag felett

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója a társaság első kilenc havi adatai alapján elmondta, hogy a stratégia megvalósítása megfelelően halad, az organikus növekedésben további lehetőségek rejlenek, és az is látszik, hogy az AutoWallis piacait az uniós átlagot meghaladó növekedés jellemzi. Miközben az AutoWallis itthon 17,5 százalékkal növelte új autó eladásait az új személygépjármű forgalomba helyezés bővülése 10 százalék volt a teljes magyar piacon a DataHouse adatai szerint.

Prémium szegmens

A növekedéshez hozzájárul, hogy az AutoWallis leginkább a prémium szegmensben van jelen, mely a releváns régió minden piacán növelte részarányát a személygépjármű-eladásokon belül. Ormosy Gábor kiemelte, hogy stratégiájukban olyan akvizíciókkal is számolnak, melyek az árbevételt és az eredménytermelő képességet tovább növelhetik.

A régiós eladások jobban bővülnek

„Pozitívan értékelhetőek a negyedéves értékesítési számok, különösen a használt autók eladása terén elért bővülés látványos. A belföldi eladásokhoz több száz darabbal járult hozzá a DriveNow flotta bővítése. A külföldi újautó-értékesítések azért bővülhettek jobban a hazaiaknál, mert a régiós országokban most futnak fel a SsangYong eladások, a márkát tavaly vezette be az AutoWallis több országban is. Plusz a közép-kelet-európai régióban, illetve a Balkán országaiban a hazainál is jobban bővül az autópiac. Új akvizíciók egyébként azokban az országokban várhatóak ahol már jelen van a cég, például bevezethetnek újabb prémium márkát, de az nem valószínű, hogy újabb országban is megjelennének” – nyilatkozta az autopro.hu-nak Nagy-György János, a KBC Equitas elemzője.

Emelkedett az árfolyam

Az AutoWallis árfolyama ma délelőtt 1,9 százalékkal 107,5 forintra emelkedett a Budapesti Értéktőzsdén, de 111 forinton is kötöttek üzletet. Múlt pénteken 96,4 forinton a legalacsonyabb idei záróérfolyamon hagyta el parkettet a részvény. A február eleji 246 forintos éves csúcsról folyamatosan csorgott le az árfolyam. „Az AutoWallis árfolyamának nem tesz jót a Brexit körüli bizonytalanság, hiszen a külföldi értékesítések túlnyomó többségét a Jaguar és Land Rover modellek adják. Emellett az is nyomás alatt tarthatja a kurzus, hogy az AutoWallis többségi tulajdonosa, a Wallis Asset Management (WAM) célja a közkézhányad növelése. Emellett egy esetleges akvizíció is a WAM tulajdoni hányadának csökkenésével járhat új részvények bevezetésekor” – tette hozzá Nagy-György János.

Értékesítési adatok

Az AutoWallis Nemzetközi disztribúciós üzletága a tavalyi év első háromnegyedévével összehasonlítva 18,2 százalékkal több, összesen 1551 darab új autót értékesített az idei első kilenc hónapban. A Belföldi disztribúciós üzletág az újautó-eladásait 17,5 százalékkal 2332, míg a használt autó eladásait 55,7 százalékkal, 651 darabra növelte. Az Autóipari szolgáltatói üzletágon belül a szervizórák száma 16,6 százalékkal 37 943-ra, a gépjárműkölcsönzés kapcsán kalkulált flottaméret 9 százalékkal 592 darabra bővült. A bérleti események száma ugyan 2,2 százalékkal 19.177-re csökkent, de eközben a bérleti napok száma az átlagos bérleti esemény hosszának növekedésével párhuzamosan 12,4 százalékkal 108 619-re emelkedett.

Nyitókép: SsangYong

Kiemelt Partnereink