Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Suzuki szerint már nyáron helyreállhat az autóipar – ez történt a 24. héten
Az esztergomi Suzukinál pozitívan tekintenek a jövőbe. A kereslet már valóban növekedésnek indult, ám a folyamat nem elég gyors ahhoz, hogy egyes autóipari vállalatok elkerülhessék a további költségcsökkentést és akár a dolgozók elküldését. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
Az uniós piacra most már csak hibrid autókat gyártó Magyar Suzuki Zrt.-nél úgy látják, hogy már idén nyáron helyreállhat az autóipar működése. Természetesen az esztergomi üzem működése szigorú óvintézkedések mellett zajlik, és nincs ez másként a Daimler kecskeméti gyáránál sem, ahol a dolgozók helyben készített egészségügyi védőfelszereléseket is használnak.
Az előző héten egy újabb autóipari vállalat részesült a magyar kormány versenyképesség-növelő támogatási programjának keretében nyújtott támogatásból. A Bridgestone Tatabánya Kft. mintegy negyedmilliárd forintot fog kapni. A héten továbbá arról is beszámoltunk, hogy a futóművek gyártásával foglalkozó BPW-Hungária Kft. leállások nélkül vészelte át az elmúlt hónapokat.
Persze a hazai vállalatokról nem csak a koronavírus kapcsán lehetett olvasni. Azt is megírtuk, hogy a Robert Bosch Kft. és a BME az önvezető autók terén fog közös kutatói munkát végezni.
Továbbra is gondot jelent az alacsony kereslet
A gyárak újraindításával nem értek véget a nehézségek a Volkswagennél, és a német konszern most további költségcsökkentésre készül. Közben a Jaguar Land Rover megerősítette, hogy a Castle Bromwichben található üzemét a gyenge kereslet miatt csak valamikor augusztus 10-e után indítják újra.
A Nissan ugyanakkor jó hírrel szolgálhatott a brit gyárával kapcsolatban, ugyanis szigorú óvintézkedések mellett újraindulhatott a termelés. A Renault-Nissan szövetséggel kapcsolatban az is kiderült, hogy a többségi tulajdonukban lévő Lada európai forgalmazását bizonytalan ideig felfüggesztették.
A PSA és a Fiat Chrysler egyesülésével kapcsolatban is új fejlemények érkeztek. A kettő gyártó terveit kifogásolhatónak találta az unió, és rövidesen egy négyhónapos vizsgálat fogja kezdetét venni.
Új vállalatok és beruházások az elektromobilitás jegyében
A Toyota öt kínai céggel együttműködve fog üzemanyagcellákat készíteni haszongépjárművekhez, amihez egy új vállalatot hoztak létre. A Daimler úgyszintén új céget alapított a területen folyó kutatások segítésére.
A jövőben több elektromos autókkal kapcsolatos beruházás is érkezhet Nagy-Britanniába. A Tesla állítólag már keresi egy brit üzem megfelelő helyét, a kínai BYD pedig, amennyiben sikerül megállapodni a Jaguar Land Roverrel, akkumulátorgyárat létesíthet.
Az akkumulátortermelő kapacitás bővülése mellett persze a technológiai oldalon is fejlődés tapasztalható. A szintén kínai CATL bejelentette, hogy készen áll az 1,2 millió mérföldes akkumulátorok gyártására, egy ilyen akkumulátor pedig hatalmas technológiai ugrást jelentene.
Az autóipari beszállítókkal kapcsolatosan sajnos rossz hír is érkezett. A hazánkban is jelentős jelenléttel bíró Continental a koronavírus-járvány miatt költségcsökkentésre kényszerül, ami valószínűleg leépítésekkel is járni fog.
Jól teljesít a kínai autópiac
Májusi adatok szerint Kínában már a második egymást követő hónapban nőttek az újautó-eladások éves összevetésben.
A koronavírus-járvány megfékezésére hozott intézkedések hatására az OECD szerint az előző évezred óta nem látott mértékben esett a G20-csoport gazdasági teljesítménye. A szervezet egy új előrejelzését is bemutatta, ami szerint a járvány egy második hulláma drasztikus mértékben vetné vissza a világgazdaság bővülését 2021-ben.
A Századvég Gazdaságkutató magyar vállalkozások körében végzett felmérése szerint a hazai kilátások már javulóban vannak, a gazdasági szereplők már bizakodóbbak, mint márciusban és áprilisban.
Az idei az elektromos buszok éve lesz
A járványhelyzet a magyar buszgyárakat is megviselte, a hosszú távú kilátások azonban jók, és már az idén jelentősen nőhet a Magyarországon készülő elektromos buszok száma. A vírus hatásairól és az elektromos buszok hazai gyártásáról a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnökét kérdeztük.
Egy amerikai kutatás arra jutott, hogy az autonóm járművek közel sem lesznek olyan hatékonyak a baleset-megelőzésben, mint ahogy azt korábban gondoltuk. Egy másik cikkünkben pedig az összekapcsolt autók által gyűjtött információkról, valamint azok sorsáról lehetett olvasni.