Beszállítók Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint

Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint

MTI | 2024.04.18 15:20

Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint

Fotó: BYD

A világ legnagyobb autóipari alkatrész és berendezés beszállító vállalata, a Bosch szerint az elkövetkező években jelentősen fellendül a kínai autógyártók üzemépítési aktivitása Európában.

Az első fecskék már meg is jelentek: a kínai BYD Szegeden létesít üzemet, a Leapmotor pedig az Opel anyavállalatával, a Stellantisszal kötött szerződés keretében a lengyelországi Tichy üzem kapacitását készül haszonsítani. A Chery a spanyol EV Motors gyártóval közös vállalkozásban fog autókat gyártani a Nissan egykori barcelonai üzemében.

Stefan Hartung, a Bosch vezérigazgatója elmondta, hogy cége számára az importról a helyi gyártásra átálló kínai cégek jó üzletet jelentenek mind alkatrész beszállítóként, mind pedig üzemépítő kivitelezőként.

A német autóipar túlzott kínai függőségét kifogásoló kritikákról szólva Hartung rámutatott, hogy Kína mind Németország, mind egész Európa számára egyaránt nagyon fontos felvevőpiacot jelent. „A kölcsönös függőség egyáltalán nem rossz dolog” - fogalmazott, hozzátéve, hogy „az egyoldalú függőség persze nem kedvező, de az ellene való fellépésnek sem lenne szabad gazdasági elszigetelődéshez vezetnie”.

A Bosch nagy lehetőségeket lát India, a világ harmadik legnagyobb autópiacának a gyártói esetében is. Markus Heyn, a Bosch Mobility autóipari beszállítói üzletágának a vezetője szerint az indiai gyártóknál meredek növekedésre lehet számítani nem csak az ott elterjedt kisautók, de már a magasabb árfekvésű kategóriák esetében is.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink