Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Valóban szükség van a nagy tisztaságú katódanyagokra?
A másodlagos akkumulátorcellák gyártói (LG Energy Solution, Samsung SDI és SK On) a katódanyagok beszállítóitól nagyon szigorú tisztasági előírásokat követelnek meg az egyenletes minőségű kimenet biztosítása érdekében.
A katódanyagokra vonatkozó tisztasági előírásokat üzleti titokként szigorúan őrzik, és kevéssé vizsgálják aktívan az ilyen szigorú előírások szükségességét. A cellagyártók igényeire válaszul a katódanyagok beszállítói jelentős összegeket fektettek be a nyersfémek tisztításába, aminek következtében az akkumulátorok fajlagos költsége megemelkedett.
A Pohang Tudományos és Technológiai Egyetem (POSTECH) Anyagtudományi és Műszaki Tanszékének Yong-Tae Kim professzor által vezetett kutatócsoport, együttműködve a POSTECH Vas- és Ökoanyag-technológiai Intézetének és Anyagtudományi és Műszaki Tanszékének Kyu-Young Park professzorával, valamint Dr. Woochul Jungnak, az Ipari Tudományos és Technológiai Kutatóintézet (RIST) kutatócsoportjával, felfedezte, hogy a katódanyagokra vonatkozó tisztasági előírások, amelyeket a cellagyártók határoznak meg, túlságosan szigorúak. Kutatásuk bizonyítja, hogy a lítium finomítási folyamatának ésszerűsítése jelentősen csökkentheti az akkumulátorok fajlagos költségét.
Mit sikerült bebizonyítani a kísérletek során?
Ebben a kutatásban a kutatócsoport a lítium nyersanyag tisztaságának a másodlagos akkumulátorok katódanyagainak előállítására és teljesítményére gyakorolt hatását vizsgálta. Hagyományosan feltételezik, hogy a lítium-alapanyagokban lévő szennyeződések gátolják a másodlagos akkumulátorok teljesítményét. Ezért a cél a legalább 99,5 százalékos tisztaságú lítiumanyagok előállítása.
A kutatócsoport azonban felfedezte, hogy a lítium nyersanyagban lévő körülbelül 1 százalékos magnézium (Mg) szennyeződés valójában növeli a folyamat hatékonyságát és meghosszabbítja a másodlagos akkumulátor élettartamát. Kísérleteik során bebizonyították, hogy a szennyeződésektől nem teljesen megszabadult, alacsony tisztaságú lítium felhasználásával akár 19,4 százalékkal, illetve 9 százalékkal csökkenthető a másodlagos akkumulátorok gyártási költsége és a szén-dioxid-kibocsátás.
A kutatást vezető Yong-Tae Kim professzor kijelentette: "„A másodlagos akkumulátorcellák gyártóinak újra kell értékelniük, hogy a jelenlegi katódanyagokra vonatkozó előírásaik nem túl szigorúak-e." – írja az AutoTech News.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!