Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ellenzi a Kína elleni vámokat a német autóipar
A német autóipar szakmai képviseleti szervezete, a VDA ellenzi a kínai elektromos autókra kivetni tervezett uniós védővámot, mivel megítélése szerint az a technológiai együttműködés akadályozásával mindkét félnek ártana.
A szakmai képviselet Olaf Scholz kancellár kínai útja előtt szólalt fel az ügyben. A kínai iparnak nyújtott állami támogatásokkal szemben jelenleg fontolgatott uniós intézkedések nem oldanák meg a német autóipar előtt álló kihívásokat - éppen ellenkezőleg - jelentette ki Hildegard Müller, a szövetség elnöke a Welt am Sonntag lapnak adott interjúban. „A védővámok kereskedelmi konfliktushelyzetben nagyon hamar vissza tudnak ütni” - mutatott rá.
Müller szerint mindkét félnek a párbeszédre kellene törekednie az EU kínai szubvenciók ellen indított vizsgálatai során. A Kínával folytatott jelenlegi üzleti kapcsolatok ugyanis „számos munkahelyet biztosítanak Németországban”. A VDA elnöke szerint egy kereskedelmi konfliktus veszélyeztetné az elektromobilitás és a digitalizáció irányába történő átalakulást is. Hiszen ezt a törekvést is jórészt a német autóipar által Kínában megtermelt bevételeiből finanszírozzák.
Az év első három hónapjában tíz százalékra nőtt az egy évvel korábbi hét százalékról a kínai modellek részesedése Németországban, ahogy arról az EY tanácsadó cég adatait idézve a Welt am Sonntag beszámolt. Miközben más autógyártók elektromos autóinak eladásai csökkentek, a kínai beszállítók növelni tudták eladásaikat. „A kínai cégek jelenleg próbálják a piacra juttatni termékeiket” - mondta a lapnak Jan Sieper, az EY partnere.
Már ősszel belengették a büntetővámot
Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke tavaly szeptemberben bejelentette, hogy versenyjogi vizsgálatot indítanak az elektromos autóknak nyújtott kínai támogatások által okozott piaci torzulások felmérésére. Ahogy akkor fogalmazott: „a globális piacokat elárasztják az olcsóbb kínai elektromos autók”. Amennyiben a vizsgálat során kiderül, hogy Peking megsérti a nemzetközi kereskedelmi jog szabályait, Brüsszel büntetővámokat vet majd ki a kínai járművekre.
Scholz kancellár április 13-án háromnapos látogatásra indult Kínába. A pekingi vezetéssel április 16-án, kedden folytat majd tárgyalásokat, egyebek között a gazdasági kapcsolatokról.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!