Elemzések Újabb kínai autógyártó törne be Európába – ez történt a 15. héten

Újabb kínai autógyártó törne be Európába – ez történt a 15. héten

Rezi-Kató Eszter | 2024.04.13 16:26

Újabb kínai autógyártó törne be Európába – ez történt a 15. héten

Fotó: Chery

Új kínai autógyártó jön Európába, ez még jobban fenyegetheti az európai autógyártókat, akik már eleve aggódnak a kínaiak miatt. Sok új autót jelentettek be a héten, miközben az EU szigorít folyamatosan a kibocsátási szabályokon. Összefoglaltuk, mi történt a héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Európában építene autógyárat a kínai Chery Auto. A Chery Auto és Spanyolország már tárgyalásokat folytat az építendő autógyárról. A Chery egyike azon kínai autógyártóknak, amelyek olcsóbb, többnyire elektromos járműveket értékesítenek Európában. A cég év elején lépett be a spanyol piacra.

Kína továbbra is fejfájást okoz egyébként az olasz és német autógyártóknak. A Stellantis szerint Olaszországban kemény döntéseket kényszeríthet ki a kínai autógyártás. Az olasz kormány a kínai autógyártók mellett a Teslával is tárgyalásokat folytat. Azért a Stellantisnak a jóból is kijutott, 2023-ban ők voltak a legjobban teljesítő cég az európai autógyártók között. A német autógyártók szövetsége, a VDA arról számolt bel, hogy az első negyedévben az összes értékesítés meghaladta a tavalyi adatokat, de így is jóval elmaradtak a 2019-es eladásoktól. A német prémium autógyártókat nagy csapás érte a kínai eladásaikat illetően. A Porsche és a Mercedes-Benz szintén ellátásilánc-problémákkal küzdött.

Tündöklés a BMW-nél

Talán a héten a BMW könyvelheti el magának a legtöbb jó hírt, ugyanis többek között bejelentették, hogy a következő öt évben 40 új és felfrissített jármű bevezetésére készülnek, amiből a kereskedők már ízelítőt is kaptak. A következő generációs BMW-khez pedig hosszú távú partnerséget kötött a horvát Rimac Technology-vel, közös céljuk pedig a jövő járműgenerációban használt nagyfeszültségű akkumulátorok innovatív megoldásainak előállítása.

Akik kíváncsiak a BMW újdonságaira, azok örülhetnek, ugyanis a márka hat év után visszatér a Párizsi Autószalonra, amelyek október 14. és 20. között rendeznek meg. Ha ez nem lenne elég jó hír, a BMW bejelentette, hogy leszállította egymilliomodik elektromos autóját is. A növekedésük legfőbb motorjai a tisztán elektromos meghajtású modellek és a prémium felsőkategória luxusautói. A BMW márka 2,5 százalékkal múlta felül saját eladási mutatóját.

Nem kell azonban elhagyni az országot a BMW-vel kapcsolatos történésekért, hiszen a BMW Group Gyár Debrecen és az E.ON Hungária Csoport együttműködésében 50 hektárnyi napelempark létesítéséről írtak alá szerződést a két cég vezetői április 10-én, a gyár kommunikációs központjában. A BMW Csoport legnagyobb fotovoltaikus rendszerét alakítják ki a gyárban, amely Magyarországon is az egyik legnagyobb ilyen beruházás.

Amíg egy sor új autó érkezik, az EU szigorít a szabályokon

Megérkezett az Alfa Romeo első elektromos autója, az új Milano kompakt SUV. A Milano Elettrica akkumulátoros elektromos változata a már ismert Stellantis hajtástechnológiát használja – opcióként egy további teljesítményszint is elérhető lesz. A Kia kevésbé optimista az elektromos autókkal kapcsolatban, amit az eladások visszaesése is igazol, ezért inkább a hibridekre fog koncentrálni. 2028-ig kilenc új hibridet fog piacra dobni. Itt még nincs vége a sornak, hiszen az Opel is megmutatta, milyen lesz a Crossland utódja, vagyis a Frontera, ami idén piacra kerül. Az SUV elérhető lesz akkumulátoros elektromos hajtással is.

A VW Csoport lerántotta a leplet arról, hogy a Cupra Ravalral lesz az első elektromos kisautójuk, amelynek gyártása 2025 végén kezdődik meg a spanyolországi martorelli üzemben. A VW Csoport vezérigazgatója szentelt pár mondatot azért a 2025-ös EU-s szén-dioxid-kibocsátási kvótáknak is. A 2035-re kitűzött célokat alapvetően támogatja, ám a 2025-re elvárt részcélokat túl szigorúnak tartja. A héten egyébként az Európai Parlament új, az uniós tagállamok kormányait tömörítő Tanáccsal már egyeztetett intézkedéseket fogadott el az új nehézgépjárművekre vonatkozó szén-dioxid-kibocsátás-csökkentési célok szigorítása érdekében.

Jönnek a következő generációs akkuk

A Yutong kínai haszongépjármű-gyártó és akkumulátoros partnere, a CATL egy rendezvényen olyan akkumulátorcsomagot mutatott be, amely akár 15 éves vagy 1,5 millió kilométeres élettartamot kínál. Az akkumulátor állítólag az első 1000 cikluson belül is megőrzi kapacitását. Az új akkumulátort a Yutong Bus jövőbeli elektromos buszaiban és a Yutong Heavy Industries teherautóiban fogják használni

A BYD szintén következő generációs akkuval állt elő,amelyek 2024 augusztusában terveznek piacra dobni. A lítiumos Blade akkuk új generációja a jelenlegi változathoz képest nagyobb energiasűrűséget kínál valamint kisebb és könnyebb is lesz. A név a szokatlan formátumára utal: a tasakcellák nagyon hosszúak, ezért kardpengére hasonlítanak.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink