Elemzések Újraindult az Autoliv sopronkövesdi gyára – ez történt a 15. héten

Újraindult az Autoliv sopronkövesdi gyára – ez történt a 15. héten

Végh Martin | 2020.04.13 08:22

Újraindult az Autoliv sopronkövesdi gyára – ez történt a 15. héten

Fotó: Autoliv News and Media

A koronavírus-járvány miatti rossz hírekből sajnos az előző hétre is sok jutott, ugyanakkor örömre is volt ok, hisz az Autoliv magyarországi egységébe visszatérhetett a dolgozók egy része. Másrészről viszont az uniós Közlekedési Tanács elfogadta a számos tagállam, köztük hazánk részéről is ellenkezést kiváltott mobilitási csomagot. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Ismét kezdetét vehette a munka

Igaz csak részlegesen és csak húsvétig, de újraindult az Autoliv sopronkövesdi gyára. A Denso Gyártó Magyarország Kft. után így az Autoliv lett a második nagyobb autóipari vállalat, ahol ismét kezdetét vehette a termelés. Első körben egy hétre indították újra az Autoliv üzemét, azonban a beérkező megrendelésektől függ, hogy továbbra is üzemel-e a gyár.

A többek között navigációs szoftvereket is fejlesztő NNG-től sajnos már rossz hír érkezett. A cég a dolgozóinak ötödétől kényszerül megválni a koronavírus miatt.

Később fog újraindulni a termelés

A múlt héten újabb gyárleállás-hosszabbításokat jelentettek be az autógyártók az észak-amerikai üzemeikkel kapcsolatban. A vállalatok között volt Honda, a Fiat Chrysler, valamint a Toyota is. Ezen felül több cég, köztük a Tesla esetében is egyes dolgozók fizetés nélküli szabadságra küldéséről hallhattunk.

A Volkswagen-csoport névadó márkája is csatlakozott az egészségügyi eszközöket készítő autógyártók csapatához. A 3D nyomtatóval előállított maszkok a járvány sújtotta Spanyolországba fognak kerülni.

Évek óta húzódó botrányok

Kiderült, hogy újabb Takata légzsákokkal lehet gond. Legalábbis a Nissan attól tart, hogy sok autójában lehet veszélyes, rosszul működő kormánylégzsák, ezért negyedmillió gépkocsiját hívja vissza.

Közben a dízelbotrányt illetően is újabb fejlemény született. Úgy néz ki a Volkswagen vesztesként fog kikerülni abból a perből, amit 90 ezer autótulajdonos indított ellen Nagy-Britanniában a járműveik határértéken felüli károsanyag-kibocsátása miatt.

Kiváló eredményt ért el az AutoWallis

Hírt adtunk arról is, hogy a tizennégy országban jelenlévő AutoWallis rekordévet zárhatott 2019-ben. A vállalatcsoport a következő években is folytatni kívánja a növekedését, a korábban kialakított stratégia mentén haladva.

Az persze kérdéses, hogy a koronavírus milyen hatást gyakorol majd a vállalat növekedésére. Az biztos, hogy az autógyártók 2020-as eladásain mély nyomot fog hagyni. Az előző héten több gyártó is jelentős visszaesésről számolt be az USA-ban értékesített autók tekintetében. Ugyanakkor az IHS Markit is tovább rontotta a kínai járműpiac idei alakulásáról szóló előrejelzését. Az AutoAnalysis brit kutató központ számításai szerint pedig százmilliárd dollárnál is nagyobb veszteség érheti a gyártókat, amennyiben a hónap végéig nem tudják újraindítani a termelést Európában és Észak-Amerikában.

Közben a gazdaság más szegmenseivel kapcsolatban is kedvezőtlen előrejelzések születtek. A német iparszövetség szerint idén akár 3 százalékkal is csökkenhet a globális GDP. Ugyanakkor Németországban jelentős visszaeséssel, valamint a munkanélküliség növekedésével lehet számolni.

A koronavírus rövid idő alatt óriási változásokat hozott a foglalkoztatásba. A változások egyike a távmunka gyakoribbá válása, mely állapot akár a járvány lecsengése után is fennmaradhat. Arról, hogy a home office mennyire válhat a jövő munkavégzési formájává Magyarországon, a Trenkwaldert kérdeztük.

Rossz hír a magyar fuvarozóknak

Az Európai Unió tagállamai elfogadták a sokat vitatott mobilitási csomagot, életbelépéséhez azonban még az Európai Parlamentnek is rá kell bólintania. Amennyiben végül megszavazzák a tervezetet, a magyar kormány akár az Európai Bírósághoz is fordulhat, hogy elérje az általa károsnak ítélt rendelkezések hatályon kívül helyezését.

Fordulópont az elektromobilitásban

Az Európai Akkumulátor Szövetség szerint fordulóponthoz érkezett az elektromobilitás európai fejlődése. Nemrég egy, a szervezet által indított program keretében az európai akkumulátor-fejlesztés irányvonalait is kijelölték, hogy biztosítható legyen az EU akkumulátoriparának versenyképessége és környezetbarát működése.

Az előző héten arról is beszámoltunk, hogyan célszerű végrehajtani az Ipar 4.0-ra átállást, emellett az autonóm mobil robotok alkalmazásának előnyeiről és hátrányairól is olvasni lehetett.

Kiemelt Partnereink