Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A vártnál többszörösére nőtt az érdeklődés a Xiaomi e-autója iránt
2024.04.19 09:22Benzines változat is készül a Jeep elektromos SUV-jaihoz
2024.04.19 08:20Csak tisztán elektromos autókkal nem fogunk célt érni
2024.04.19 07:23Soha ennyi autót nem gyártottak még a csehek
2024.04.19 06:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Folytatódik a dízelbotrány: a briteknél is pert vesztett a Volkswagen
A Legfelsőbb Bíróság első fokon az autótulajdonosoknak adott igazat a VW dízelbotrányában Nagy-Britanniában. A döntés mérföldkő lehet a precedensjogon alapuló brit jogrendszerben.
A tulajdonosok azért pereltek, mert az autóikba (Audi, Seat, Škoda és Volkswagen modellekről van szó) olyan eszközt építettek be, ami nem a valós károsanyag-kibocsátást mutatta, hanem egy manipulált adatot. Az autók így valójában nem is feleltek meg a megfelelő környezetvédelmi előírásoknak.
Az ügyben eljáró bíró szerint abszurd védekezés a Volkswagen részéről, hogy az autótulajdonosok nem szenvedtek semmilyen kárt attól, hogy az autójuk több káros anyagot bocsájtott ki, mint gondolták. Hozzátette azt is, hogy nincs egyedül a véleményével.
A közel 90 ezer ember által indított csoportos kereseti eljárás egyébként rekordot jelent az Egyesült Királyság jogtörténetében.
A Volkswagen kitart az igaza mellett
A VW csoport szerint csalódást keltő ítélet született, de ők kitartanak álláspontjuk mellett, miszerint nem okoztak kárt ügyfeleiknek, egyúttal azt is bejelentették, hogy fellebbeznek a döntés ellen. Ha jogerősen pert veszít a gyártó, akkor összességében fontmilliós nagyságrendben kellene kártérítést fizetnie – írja az Autocar.
A VW dízelbotránya úgy került nyilvánosságra, hogy az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) 2015 szeptemberében megvádolta a gyártót, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.
A botrány miatt indított vizsgálatokon más gyártóknál is kimutattak hasonló szabálytalanságot.