Elemzések A Mercedes-gyár is belépett a sztrájkolók sorába – ez történt a 11. héten

A Mercedes-gyár is belépett a sztrájkolók sorába – ez történt a 11. héten

Rezi-Kató Eszter | 2024.03.16 16:19

A Mercedes-gyár is belépett a sztrájkolók sorába – ez történt a 11. héten

Fotó: Facebook/szijjarto.peter.official

A kecskeméti Mercedes-gyárban kétórás figyelmeztető sztrájkot tartottak. Miközben a BYD több részesedést szeretne, minőségproblémákkal is szembe kell néznie. Az Európai Parlament két fontos kérdésben is döntést hozott a héten a környezet védelmében. Az akkumulátoripar pedig sok újdonsággal szolgált ezen a héten is. Összefoglaltuk, mi történt a héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

A kecskeméti Mercedes-Benz gyárában kétórás figyelmeztető sztrájkot tartottak március 13-án, szerdán, ugyanis az október óta tartó bértárgyalások során nem sikerült egyezségre jutniuk a cégvezetéssel. A sztrájkbizottság elnökhelyettese sikeresnek ítélte a sztrájkot, a cégvezetés későbbre ígért tájékoztatást, azonban annyit tudni, hogy a cég a gyárbővítés mellett a jelenlegi gazdasági helyzetben nem tartja indokoltnak az általuk követelt bérfejlesztést.

A BYD több részesedést szeretne

A BYD Európa-szerte meg akarja erősíteni pozícióját, és célja, hogy mire magyarországi üzemében megkezdi a járművek helyi gyártását, 5 százalékos részesedést szerezzen az elektromos járművek piacán. Az autógyártó úgy véli, hogy magyarországi üzeme jelentős szerepet fog játszani a helyi terjeszkedésben a gyorsabb szállítás és a fogyasztók bizalmának megteremtése révén.

Azonban a vállalatnak eközben minőségproblémákkal is foglalkoznia kell, ugyanis a Kínából exportált járművek a célállomásra érkezéskor javításra szorulnak. A Japánba érkező autókon karcolások, az európaiakon pedig penészgombák voltak.

Elon Musk Németországban járt

Gyújtogatás miatt a grünheidei Tesla-gyár körülbelül egy hétre leállt. Bár a gyár egyes részei már március 11-én megnyitottak, a termelés csak lassan, fokozatosan indulhat újra, a teljes kapacitás elérése még nem tudni, mikor lesz. Ezt követően Elon Musk is ellátogatott Grünheidébe. A Teslának azonban lehet, hogy érdemes figyelmét egy újonnan megjelent felmérésre is szánnia, ugyanis e szerint a Tesla Autopilot és Full Self Driving technológiája, valamint kilenc másik, nagy autógyártók által forgalmazott segítő vezetési rendszer „gyenge" minősítést kapott az amerikai Közúti Közlekedésbiztonsági Biztosítási Intézettől.

Meglepetést okozott a BMW

Magyarországon a BMW-gyár újabb eleme készült el, ugyanis március 12-én megnyitották a debreceni gyárban az Egészségügyi Központot, ahol magas színvonalú, a jogszabály által kötelezően előírt foglalkozás-egészségügyi szűrővizsgálatokon messze túlmutató szolgáltatásportfóliót kínálnak a munkavállalóknak. De nem ez az egyetlen örömhír a BMW számára, hiszen az egykor lemaradónak tartott német luxusautó-gyártó egyike azon kevés hagyományos autógyártóknak, amelyek képesek hatékonyan versenyezni a Teslával. A vállalat növekedése azért következett be, mert az elektromos járművek eladásai összességében lassabb ütemben emelkedtek világszerte.

Míg a BMW-nek nincs oka panaszra az elektromos autók piacán, addig a Volkswagen az alacsony kereslet miatt törölni kényszerült az elektromos ID.3 gyártásnak tervét a Németországban található fő gyárában. A Volvo vele ellentétben befektet a brit Breathe Battery nevű vállalatba, és annak technológiájával harminc százalékkal csökkenti jövőbeli elektromos autóinak a töltési sebességét.

Az EU fontos kérdésekben döntött

Az Európai Parlament új szabályokat hozott az emberi egészség és a környezet védelmének érdekében. Ennek értelmében csökkentik az ipari létesítményekből, valamint a nagy sertés-, és baromfitelepekről származó káros kibocsátásokat. De nem ez az egyetlen döntés született a héten az EP részéről, ugyanis megszavazták az új károsanyag-kibocsátási szabályozást is, vagyis az Euro 7-et. Ezzel ugyan a szabály még nem jogerős, még egy jóváhagyás kell hozzá, de a jelentősen fellazított szabályozás közelebb került a megvalósuláshoz.

Újdonságok az akkuiparban

Az dél-koreai akkumulátorexpón, az InterBattery-n rántotta le a leplet az SK On az SF (SuperFast, a gyártó extra gyorsan tölthető cellája) továbbfejlesztett verziójáról, amely főleg energiasűrűség terén javult. A két SF cellán kívül újdonság még a Winter Pro névre hallgató lítium-vas-foszfát (LFP) összetételű cella. A hagyományos LFP technológiákhoz képest a Winter Pro akkumulátor a töltési kapacitást 16, a merítésit 10 százalékkal növeli meg, miközben az energiasűrűség jelentősen, 19 százalékkal nő.

Az LG Energy Solution együttműködést tervez a chipgyártó Qualcomm-mal az akkumulátorkezelő rendszerek diagnosztikai megoldásainak fejlesztése érdekében. A gyártó ezzel az elektromos járművek akkumulátorainak élettartamát kívánja meghosszabbítani. Az LG Energy Solution hangsúlyozza, hogy az akkumulátorkezelés terén szerzett sokéves tapasztalatával kíván hozzájárulni az együttműködéshez.

A BAIC a CATL-lel és a Xiaomival közösen épít akkumulátorcellákat gyártó üzemet Pekingben. A három vállalat közös vállalatot hoz létre Beijing Era New Energy Technology néven. A tervezett gyártási kapacitásról még nem közöltek részleteket, sem a gyártandó cellák típusát, sem a tervezett építési és gyártási ütemtervet illetően.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink