Gyártók Az e-autók versenyében a BMW a legnagyobb meglepetés

Az e-autók versenyében a BMW a legnagyobb meglepetés

autopro.hu/R.K.E. | 2024.03.12 07:20

Az e-autók versenyében a BMW a legnagyobb meglepetés

Fotó: BMW Pressroom

Az egykor lemaradónak tartott német luxusautó-gyártó egyike azon kevés hagyományos autógyártóknak, amelyek képesek hatékonyan versenyezni a Teslával.

A német autógyártó elektromos járművei ugyanazon a gyártósoron készülnek, mint a hagyományos hajtású autók, és kívülről hasonlóan néznek ki. Ezt a megközelítést, amely ugyanazt az alapkarosszériát használja az elektromos, hibrid, benzines és dízel autókhoz, néhány hagyományos autógyártó kínos és nem hatékony kompromisszumnak tartja, mivel a Teslával és a feltörekvő kínai autógyártókkal való versenyben, amelyek kizárólag akkumulátoros meghajtású autókat gyártanak, nem tudnak helytállni.

De a szakértőket meghazudtolva a BMW stratégiája kifizetődött. A vállalat tavaly 376 ezer elektromos járművet adott el, köztük néhányat a Mini márka alatt, ami 75 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A luxusszegmensben a BMW a második helyen állt a Tesla mögött, amely 1,8 millió autóval továbbra is domináns maradt. Az elektromos járművek a BMW eladásainak 15 százalékát tették ki 2023-ban, szemben az előző évi 9 százalékkal.

A vállalat növekedése azért következett be, mert az elektromos járművek eladásai összességében lassabb ütemben emelkedtek világszerte. Ami még meglepőbb, hogy a BMW – a General Motorstól vagy a Ford Motorstól eltérően – nyereséget ért el az eladott elektromos járművein.

Mit mondanak a tapasztalatok?

A BMW tapasztalatai azt sugallják, hogy legalább néhány hagyományos autógyártó számára van remény, miközben a kínai autógyártók, mint például a BYD, elkezdenek autókat exportálni más ázsiai országokba, Európába és Latin-Amerikába. Az elektromos járművek egyre nagyobb teret hódítanak, de a BMW népszerűsége azt üzeni, hogy sok vásárló értékeli a nagy múltú autógyártók ismertségét és minőségét, és továbbra is óvatos az újabb márkákkal szemben. Ha ez így van, akkor a BMW megközelítése utat mutathat más olyan autógyártóknak, amelyek évtizedek óta gyártanak autókat, de az akkumulátoros járművekre való átállásban eddig kevés előrelépést tettek.

A BMW stratégiája időt nyert a vállalatnak arra, hogy kifejlessze az akkumulátor-technológiában való jártasságát, és kifejezetten elektromos autók sorát tervezze meg. Ez segített a müncheni székhelyű vállalatnak megbirkózni a kereslet ingadozásaival, mivel könnyebben tudja növelni vagy csökkenteni a különböző típusú autók gyártását.

Ez a megközelítés segítségére volt a BMW-nek abban is, hogy olyan ügyfeleket tartson meg, akik érdeklődnek az elektromos meghajtás iránt, de nem állnak készen arra, hogy élesen szakítsanak a múlttal. A vállalat több legnépszerűbb modelljéből is kínál hibrid változatot, mondván, hogy a vásárlóknak ugyanolyan könnyen kell tudni kiválasztaniuk az autó meghajtási technológiáját, mint a színét.

2025-ben a BMW megkezdi egy új, kizárólag akkumulátorral működő autócsalád, a Neue Klasse értékesítését. Ezek az autók jelentős fejlesztéseket kínálnak majd a meglévő modellekhez képest, többek között olyan akkumulátorokat, amelyek kilogrammonként 20 százalékkal több energiát tárolnak, és olyan funkciókat, amelyek a Teslánák nem állnak rendelkezésre, mint például a szélvédő teljes alsó szélén végigfutó digitális kijelző.

Milyen technológiai újdonságok várhatóak?

A személyre szabható kijelző a vezetők számára anélkül nyújt információkat a sebességről, a hatótávolságról, az időjárásról és a navigációról, hogy le kellene venniük a szemüket az útról, és nincs szükség a kormánykerék előtti műszeregységre. A legtöbb Tesla műszerfalának közepén egyetlen nagy kijelző található, így a vezetőknek oldalra kell nézniük, hogy térképeket és egyéb információkat láthassanak. Ezen a képernyőn található az autó számos kezelőszerve is.

Az új BMW-k emellett olyan autonóm vezetési technológiával is elérhetők lesznek, amely lehetővé teszi a vezetők számára, hogy autópályán levegyék a kezüket a kormányról, és az oldalsó tükörre pillantva sávot váltsanak. Ez a funkció közvetlen kihívás a Tesla dicsőített önvezető technológiája ellen.

Mióta a Tesla az elmúlt évtizedben bebizonyította, hogy az elektromos járművek praktikusak és szórakoztatóak, nyitott kérdés, hogy melyik autógyártó cég fogja uralni az iparágat. A Szilícium-völgyi gyökerekkel rendelkező Tesla a szoftver- és akkumulátortechnológiában élen járt, de a gyártás és az új modellek bevezetése nehézségekbe ütközött. A hagyományos autógyárak több évtizedes tapasztalattal rendelkeztek a gyártás terén, de az akkumulátorok és a szoftverek terén meredek tanulási görbével kellett szembenézniük.

A BMW valószínűleg túléli az elektromos járművekre való nehézkes átállást, mivel mérnöki szakértelme, erős márkája és haszonkulcsa lehetővé tette a vállalat számára, hogy új technológiákba fektessen be – írja a The New York Times.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink