Gyártók A BYD több részesedést akar, mielőtt hazánkban gyártana

A BYD több részesedést akar, mielőtt hazánkban gyártana

autopro.hu/R.K.E. | 2024.03.13 16:20

A BYD több részesedést akar, mielőtt hazánkban gyártana

Fotó: BYD

A BYD Európa-szerte meg akarja erősíteni pozícióját, és célja, hogy mire magyarországi üzemében megkezdi a járművek helyi gyártását, 5 százalékos részesedést szerezzen az elektromos járművek piacán.

A kínai autógyártó 2021 óta értékesíti modelljeit a kiválasztott európai piacokon, és tavaly 15.644 járművet adott el a kontinensen. Bár ez csak egy apró töredéke annak a 3 millió e-autónak és plug-in hibridnek, amelyet a BYD tavaly világszerte leszállított. Michael Shu, a BYD európai leányvállalatának elnöke elismerte, hogy a márka még csak most kezdte meg működését Európában, és nagy tervei vannak.

„Még csak most fedezzük fel, hogyan reagálnak az európaiak a BYD technológiájára, termékeire és szolgáltatásaira. Az európai piac egészen más, mint bármely más nagy piac, mint például Kína vagy az Egyesült Államok, ahol egy törvényhozás és egy nyelv van. Különböző céljaink vannak a különböző piacokra, de Európa egészét tekintve azt tervezzük, hogy a gyártás beindítása előtt elérjük az elektromos autók értékesítésének 5 százalékos részesedését" – tette hozzá.

Az autógyártó úgy véli, hogy magyarországi üzeme jelentős szerepet fog játszani a helyi terjeszkedésben a gyorsabb szállítás és a fogyasztók bizalmának megteremtése révén.

Európai vállalat, nem Európában üzletelő kínaiak

„A célunk az, hogy európai vállalattá váljunk, nem pedig egy Európában üzletelő kínai vállalattá. Csak a Kínából származó fejlett technológiánkat fogjuk használni, amikor itt építkezni kezdünk, de a munkát egy helyi gyárban fogjuk végezni, helyi munkaerővel és helyi ellátási lánccal" – mondta Shu.

A magyarországi üzem kapacitása kezdetben évi 150.000 jármű gyártására lesz alkalmas, de ezt később megduplázzák, és 300.000 járművet gyártanak majd. Shu hozzátette, hogy a márka modelljeit továbbra is kereskedőpartnereken keresztül fogják értékesíteni, mivel nem gondolja, hogy a teljesen digitális út a járható, megjegyezve, hogy „szükség van a piacon és az utcán való ismertségre, az autók fizikai kereskedésekben való megtekintésére".

A BYD nemrégiben nagy létszámmal vett részt a Genfi Autószalonon, és a prémiumkategóriás Denza és YangWang márkák modelljeit hozta el. A végleges döntés arról, hogy bevezetik-e ezeket a márkákat Európában, még nem született meg, bár Shu megemlítette, hogy az európai vásárlók szeretik a történelmet, „ezért a lehető leggyorsabban meg kell teremtenünk a saját történelmünket" – írja a Carscoops.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink