Elemzések Publikussá teszi szakképzési rendszerét az Audi – ez történt a 15. héten

Publikussá teszi szakképzési rendszerét az Audi – ez történt a 15. héten

Dóka Ármin | 2022.04.18 08:20

Publikussá teszi szakképzési rendszerét az Audi – ez történt a 15. héten

Fotó: Audi Hungaria

Nagy hangsúlyt fektet az Audi Hungaria a tudásra és képzésre. A vállalat most mások számára is elérhetővé tette duális szakképzési rendszerét, ami hatékonyan segíti a tanulókat szakmájuk elsajátításában. Az autógyártók elektrifikációs törekvései továbbra is haladnak előre, de közben gondolniuk kell a szükséges nyersanyagforrások biztosítására is. A globális válsághelyzetet vegyesen kezelik az ipari szereplők. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Publikussá teszi szakképzési rendszerét az Audi Hungaria. A vállalat 2002-ben vezette be a duális szakképzés rendszerét, amely a munkaerő-utánpótlásának egyik biztos alapja. Az Audi Hungaria azonban a jövőben nem csak saját szakembereit képezi majd az elismert duális szakképzésében, hanem ezt a lehetőséget a régió más vállalatai számára is elérhetővé teszi.

Megjelent az Audi Hungaria 2021-es éves jelentése, amiből kiderül, hogy Magyarország egyik meghatározó járműipari vállalata a számos kihívás ellenére is sikerrel zárta az elmúlt évet. A világ legnagyobb motorgyárában 1.620.767 erőforrás készült, továbbá 171.015 autó gördült le a gyártósorról, ami új rekordot jelent a vállalat történelmében.

Új és fejlődő hazai ipari szereplők

Megkezdte működését a Knapp Hungary Kft. a Veszprém megyei Nemesvámoson. A görgős szállítószalagokat gyártó cég mintegy hatmilliárd forintból, fél év alatt valósította meg új telephelyét. További fejlesztések is várhatók, a következő nagy beruházás egy automatizált raktár megépítése lesz.

Nem fizet osztalékot a Rába, eredménytartalékba helyezték a cég 2021-ben elért eredményét. A vállalat az egymás után felmerült nehézségek, mint a beszerzési források folyamatos bizonytalansága és az egész Európát megrendítő energiapiaci válság ellenére sikeres üzleti évet zárt tavaly.

Csaknem 750 millió forintos beruházás során bővíti raktárkapacitását és eszközöket vásárol a magyar tulajdonú Metálplaszt Fém- és Műanyagfeldolgozó Kft. jásztelki telephelyén. A tervek szerint jövő év augusztusra elkészülő korszerűsítéshez csaknem 524 millió forint európai uniós támogatást nyert a kft.

Zajlik az elektrifikáció, felkapott téma az akkumulátortechnika

Szilárdtest akkuk gyártásába kezd a Nissan. A japán gyártó megnyitotta szilárdtest akkumulátorcellák prototípusainak gyártására szolgáló termelőüzemét, ezzel fontos lépést téve afelé, hogy a szilárd elektrolitos akkumulátortechnológiát 2028-ban sorozatgyártásba vigye.

Egyre nagyobb a kereslet az elektromos autók iránt a világban, ezért egyre több és több akkumulátorra is szükség van. Az ezekhez szükséges nyersanyagokért kapkodnak az autógyártók, mindenki igyekszik bebiztosítani forrásait, kitermelését. Néhány gyártó megkötött beszállítási üzleteit ismertetjük. A Ford a Lake Resources vállalattal írt alá előzetes szerződést az elektromos autók akkumulátoraihoz szükséges lítium beszállításáról. A Lake Resources a Lilac Solutions technológiájával fog környezetkímélő, gyors kitermelést végezni Argentínában.

Óriási összegből elektrifikál a Honda. A következő tíz évben ötbillió jent, vagyis közel 40 milliárd dollárt fektet be a japán gyártó az elektrifikáció és a szoftverek területein folyó fejlesztéseibe. A mostani évtized második felétől a Honda, ígérete szerint „globális szinten a legjobb elektromos autók értékesítését kezdi meg.”

A Mercedes-Benz közölte, hogy 2030-ra megfelezné szén-dioxid-kibocsátását. A cél elérésével nagy lépést tenne afelé, hogy 2039-re elérje a már korábban kitűzött karbonsemlegességet. A szén-dioxid-emisszió csökkentésének ütemtervén kívül a német autógyártó azt is bejelentette, hogy ugyancsak 2030-ra a termelésben felhasznált energia 70 százalékát megújuló forrásból fogja fedezni, szemben a mostani 45-50 százalékkal.

Nem csak az elektromosság játszik

Az elektrifikációs és downsizing trendekkel szembe menve a Mazda még bemutat egy hathengeres, nagy hengerűrtartalmú motorcsaládot. A 3.0 literes benzines és a 3.3 literes dízelmotor az utolsó belső égésűek lesznek, amit a japán gyártó piacra dob, és komoly fejlesztési pénzek mennek az egyre szigorú környezetvédelmi normáknak való megfelelés céljára.

A Scania haszonjárműgyártó az amerikai Cummins-szal együttműködve húsz darab hidrogén üzemanyagcellás teherautót épít meg a HyTrucks európai projekt számára. A HyTrucks kezdeményezés célja, hogy Belgiumot, Hollandiát és Nyugat-Németországot összekötve ezer hidrogénhajtású teherautót helyezzen az utakra.

Továbbra is szembe kell nézni a válsággal

Idén nem ér véget a chiphiány. A BMW vezetősége arra számít, hogy 2023-ig tart a félvezetők hiánya, ugyanakkor a Volkswagen Csoportnál pesszimistábbak, és még 2024-ben is azzal számolnak, hogy a kínálat kisebb lesz a chipekből, mint a kereslet.

A Volvo Trucks várakozásai szerint az orosz-ukrán háború negatívan fogja érinteni első negyedévi üzemi eredményét, ezért tartalékot képez a svéd teherautógyártó. A Volvo Csoport jelenleg 952 millió dollár értékben rendelkezik oroszországi befektetésekkel. Ebből 635 millió dollár van likvid formában, amit a következő években lehetséges lesz készpénzre átváltani.

A már francia kézbe került Hella autóipari beszállító ugyan nyereséges volt az első negyedévben, ám a tavalyi évhez viszonyítva jelentősen visszaesett a nyereségének mértéke az alkatrészhiány és a növekvő költségek miatt. A leköszönő vezérigazgató megerősítette a novemberben másodszor is csökkentett előrejelzést, de nagy bizonytalanságokról és kihívásokról beszélt.

Vannak, akik tudnak fejlődni

Tovább bővíti termelését az Infineon. A vállalat reagál a chiphiányra és az autóipar növekvő chip-keresletére, szeretné megkétszerezni a termelési kapacitását az indonéziai Bantamban, ehhez felvásárol egy másik gyártelepet. Az akvizícióval az Infineon gyorsabban bővítheti termelési kapacitásait, mint egy zöldmezős új beruházással.

A fékrendszerek globális piacvezetője, valamint egyéb vasúti és haszongépjármű-rendszerek vezető szállítója, a Knorr-Bremse új, ügyfélközpontú szervizszolgáltatás bevezetésével egyszerűsíti a hibák javítását. Az egész Európa területét lefedő Alltrucks szervizszolgáltatóval szövetkezve megkönnyíti a haszongépjármű-flották üzemeltetőinek életét.

Ha nem autóval utaznánk

Több mint száz új mozdonnyal fejlődik a MÁV-Start. Lezárult a 115 új villamos mozdony beszerzésére kiírt közbeszerzési eljárás, az előzetes becsült értéknél olcsóbb ajánlattal a Siemens Mobility Kft. és a Siemens Mobility Austria GmbH közösen nyert. A 200 kilométer/órás sebességre is képes mozdonyokat az IC szolgáltatás megújítására és az IC+ szolgáltatás bővítésére használják majd fel.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink