Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Óriási összegből elektrifikál a Honda
A Honda a következő tíz évben ötbillió jent, vagyis közel 40 milliárd dollárt fektet be az elektrifikáció és a szoftverek területein folyó fejlesztésekbe – jelentette be a japán autógyártó, ami többek között egy e-autóknak dedikált új termelőüzem építését is tervezi.
A Honda nemrég új elektrifikációs tervet mutatott be egy online sajtótájékoztató keretében. A tervek között szerepel a következő tíz év folyamán ötbillió jen, vagyis 39,8 milliárd dollár elektrifikációs és szoftveres fejlesztésekre fordítása, ami többek között új elektromos modellek tervezését fogja támogatni.
A mostani évtized első felében a Honda Észak-Amerikában kettő elektromos SUV-t fog piacra dobni. A 2024-ben érkező, General Motors-szal közösen fejlesztett kettő típus érkezését még 2020-ban jelentették be.
Kínában 2027-ig tíz új elektromos modellel bővül a kínálat a Honda közlése szerint, ami nem tért ki Európára, ahol ettől függetlenül lehet új modellekre számítani. Már hivatalos, hogy 2023-ban kettő hibrid, valamint az e:Ny1 tisztán elektromos SUV fog megjelenni a helyi kínálatban, amit 2025-ig további modellek követhetnek, ugyanis a Honda Európában több villanyautós típusnevet is levédetett nemrég.
A legjobb e-autókat gyártanák
A mostani évtized második felétől a Honda, ígérete szerint „globális szinten a legjobb elektromos autók értékesítését kezdi meg.” Ennek érdekében 2026-tól bevezeti a Honda e:Architecture padlólemezt, ami kombinálja a hardveres és szoftveres platformokat.
2027-től a Honda a GM-mel közösen kifejlesztett, elérhető árú villanyautók gyártását kezdi meg, így 2030-ig világszerte összesen harminc elektromos modellt fog piacra dobni. Ugyanakkorra a vállalat évi kétmillió villanyautót fog gyártani, amit részben egy dedikált elektromosautó-gyár építése Kínában, valamint egy, szintén e-autóknak szánt észak-amerikai gyártósor fog lehetővé tenni.
Ami az akkumulátortechnológiákat illeti: a Honda fokozni készül a területen folyó saját kutatás-fejlesztési tevékenységeit, hogy következő generációs energiatárolóit az évtized második felétől beépíthesse járműveibe.
A Honda már jelenleg is fejleszt szilárdtest akkumulátort, aminek gyártását 2024-ben egy demonstráció-gyártósoron tervezi megkezdeni.
Nem csak egy megoldásban gondolkodik
A japán OEM az új tervek bejelentésén aláhúzta, hogy az elektrifikációban egy többrétű megközelítésre van szükség, „nem a belső égésű motor egyszerű helyettesítésére akkumulátorral.” A vállalat portfóliójában hidrogénes hajtás és akkumulátorcserélési megoldások is megtalálhatóak lesznek a jövőben, amiket a helyi igények függvényében fog kínálni.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!