Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Idén nem ér véget a chiphiány
A BMW vezetősége arra számít, hogy 2023-ig tart a félvezetők hiánya, ugyanakkor a Volkswagen Csoportnál pesszimistábbak, és még 2024-ben is azzal számolnak, hogy a kínálat kisebb lesz a chipekből, mint a kereslet.
Egy április 11-én megjelent interjúban Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy a chiphiány 2023-ban is problémát fogok okozni az autóipar számára, de a legjobb esetben az idei év végén már tapasztalhatunk javulást.
A Volkswagen gazdasági vezetője, Arno Antlitz hasonlóképpen nyilatkozott, bár valamivel pesszimistábban: Antlitz szerint leghamarabb 2024-ben elégítheti ki a félvezető-ipar a chipek iránti hatalmas keresletet.
Nem ez az egyetlen gond
Antlitz beszélt a kábelköteg-hiányról is. Mint fogalmazott, ebből az alkatrészből is várható további hiány az évben, ami újabb rövidebb leállásokhoz vezethet. Mindez annak ellenére következhet be, hogy a Volkswagen Csoport új beszállítókat is talált a kábelkötegekhez, a háború által nem érintett országokban – írja a Reuters.
Mint ismert, több nyugati autógyárnak is azért kellett leállnia, mert a kábelkötegeket a háború által sújtott Ukrajnából szerzi be.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!