Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Argentin lítiumot vásárolna a Ford
Előzetes szerződést írt alá a Ford a Lake Resources vállalattal az elektromos autók akkumulátoraihoz szükséges lítium beszállításáról. Ez az első alkalom, hogy a Ford megnevezi forrását. A kitermeléshez egy új technológiát fognak használni.
A földi lítiumkészletek nagy arányban oldott állapotban találhatók meg, ezért hagyományosan párologtatással nyerik azt ki, ez azonban nagy területigénnyel jár, az egyéb bányászati módok pedig további jelentős környezetterheléssel. A Ford újdonsült partnere, az ausztrál Lake Resources a partnervállalat Lilac Solutions technológiájával fog kitermelést végezni Argentínában. A Lilac technológiájával 10 tonna víz felhasználása mellett nyerhető ki egy tonna lítium. A cég közölte, hogy megtisztítás után sós vízzel is működik a kitermelés, így nem kell az ivóvízkészleteket használni.
A módszer lényege, hogy egy speciális ioncsere-folyamat során közvetlenül az oldatból nyerik ki a lítiumot, így nincs szükség párologtatásra. A folyamat sokkal gyorsabb, környezet- és költségkímélőbb, valamint nagyobb tisztaságú lítiumot eredményez, mint a hagyományos módszerek, ezért a lítiumkitermelés ilyen módon fenntarthatóan tud lépést tartani az akkumulátoros elektromos autók terjedésével. A közvetlen kinyeréses módszer még nem használatos kereskedelmi célokra, de olyan szereplők befektetését élvezi, mint Bill Gates Breakthrough Energy Ventures vállalata.
Mindenki ebben hisz
A Ford mellett többek között a General Motors, a BMW és a Stellantis is ezt a technológiát akarja használni. A Ford terveiben évi 25 ezer tonna lítium vásárlása szerepel a Lake Resources Kachi projektjének keretein belül, amely a technológiát kitaláló Lilac Solutions-szel közösen fut. Az Argentína és Chile határán húzódó projekt 2024-ig fog elkezdődni, és várhatóan 540 millió dollár értékű lesz.
Az amerikai autógyártó és a Lake Resources között most létrejött szerződés még nem kötelező érvényű, még véglegesíteni kell a szállítási határidőkkel. Jim Farley, a Ford vezérigazgatója februárban azt mondta, a vállalat dolgozik az olyan, akkumulátorokhoz szükséges nyersanyagok beszerzésének kidolgozásán, mint a lítium, a nikkel, a réz és ritkaföldfémek. Jennifer Flake Ford-szóvivő elmondása szerint a mostani szerződés csak egy a sok közül, amelyet a Ford az agresszív elektrifikációja érdekében megköt.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!