Elemzések Még mindig nincs egyezség az Audi bértárgyalásán – ez történt a 8. héten

Még mindig nincs egyezség az Audi bértárgyalásán – ez történt a 8. héten

Rezi-Kató Eszter | 2024.02.24 16:16

Még mindig nincs egyezség az Audi bértárgyalásán – ez történt a 8. héten

Fotó: Audi Hungaria

Kiderültek az új tarifarendszer részletei, ezzel pont kerülhet az elején még vitatva fogadott ötlet végére. Nem úgy, mint az Audinál, ahol még mindig nem tudtak megegyezni a felek a bértárgyaláson. Sok izgalmas hír volt az e-autók világában is, ahova egy régi ismerős okostelefon-gyártó cég is szívesen belépne. Összefoglaltuk, mi történt a héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Nem volt indulatoktól mentes az új tarifarendszer bevezetésének hírére érkezett számos vélemény, azonban ezt tárgyalások, egyeztetések követték, majd már meg is jelentek a pontos részletek, amelyek március 1-jén lépnek életbe. Talán indulatokból nem volt hiány az Audi bértárgyalásain sem, ahol két forduló után sem közeledtek a felek álláspontjai.

A Passat elvesztette cégautó-jelvényét

A népszerű céges autót már itthon is letaszították a trónról, hiszen már évek óta az olcsóbb modellek felé fordult el a piac. Talán meglepőbb, hogy most más Németországban is csak a dobogó alsó fokán szerepel a Passat, a Ford Focus és a Škoda Octavia után.

Ez talán különösebben nem viselte meg a Volkswagent, ugyanis az indiai JWS acélipari konszernnel folytat állítólag tárgyalásokat a Volkswagen Csoport arról, hogy egy közös vállalatot hoznak létre elektromos autók indiai gyártására. Emellett a Volkswagen és az indiai Mahindra járműgyártó aláírta az első szállítási szerződést a Volkswagen MEB-alkatrészeiről, miután a Mahindra 2022 tavaszán bejelentette, hogy a Volkswagen MEB moduláris rendszerének alkatrészeit kívánja felhasználni e-autó platformjához.

Túl optimista volt a Mercedes

Az elektromosautó-eladások tekintetében biztosan, hiszen a megcélzott 20 százalék vagy több helyett csak 12 százaléka volt e-autó a tavalyi eladásoknak. A számokat látva a Mercedes módosította az e-autók eladására kitűzött 2030-as céljait is. De még ezzel sem ér véget a rossz híreknek a sora, hiszen a vállalat arról is beszámolt, hogy csökkent a negyedéves profitja és bevétele éves összevetésben, hasonló számokkal kalkulálnak az idei évre vonatkozóan is.

Nő az e-autók eladása Európában

2023-ban tisztán elektromos autóból lényegében annyi fogyott Európában, mint dízelből. A tölthető hibridekkel együtt már az e-autók fölénye figyelhető meg, ugyanakkor a benzines autók továbbra is a legnépszerűbbek. Az európai újautó-regisztrációkban 15,7 százalékos piaci részesedésig jutottak a tisztán elektromos autók, ami rekordnak számít, ahogy a 2.011.209 értékesített példány is, ami alig marad el az új dízelek mögött, abból a hajtástípusból 2.049.157 fogyott.

Talán részben ennek is köszönhető, hogy az autógyártók kevesebbet trükköznek a kvótákkal, mint korábban. A legtöbb európai autógyártó 2024 végén fokozatosan megszüntetné azt a vitatott gyakorlatot, aminek keretében az egy cég alá tartozó összes márkát egyként kezelik, és így határozzák meg az adott gyártóra vonatkozó kvótát. Európában a legtovább a Mercedes-Benz kívánja megtartani ezt a gyakorlatot. Ennek a Tesla kevésbé örül, bár máshol meg éppen nekik nem örülnek, hiszen a németországi üzembővítési tervüknek útját állták a helyiek.

Ukrajna tör be előbb a piacra vagy az e-autók vezeték nélküli töltése?

A hét talán egyik meglepőbb híre, miszerint Ukrajna az ország jelentős lítiumkészleteit kihasználva beindítaná az elektromos járműgyártást, amely véleményük szerint öt éven belül kielégíteni a hazai keresletet, később pedig exportra is alkalmas lehet. Ha ez még talán nem is a közeli jövőben esedékes, az már inkább, hogy lassan az elektromos autókat vezeték nélkül tölthetjük. Ennek egyre fontosabb szerep jut az e-autók térnyerése miatt, azonban jelentős akadályt jelent egyelőre a lassú töltési sebesség, illetve az állomások kiépítéséhez és további autógyártók bevonásához szükséges pénz és érdeklődés.

Mindenesetre az e-autók piacán még sok lehetőség rejlik a fejlesztésre, éppen ezt kihasználva törne be a piacra az okostelefon-gyártó BlackBerry is, amely egy új operációs rendszerrel terjeszkedne, amelyet a különböző rendszerek egységes platformon történő egyesítésére fejlesztettek ki.

A nyíregyházi akkumulátorgyár beadta engedélykérelmét

Benyújtotta nyíregyházi beruházásához kapcsolódó első környezetvédelmi engedélykérelmét a Sunwoda Hungary. Pozitív elbírálás esetén az egyes ütem épületeire vonatkozó talajelőkészítő munkálatok, vagyis a cölöpözés és a mélyalapozás várhatóan tavasszal indulhatnak meg a területen. A beadott kérelem kitér a gyár ivóvíz-felhasználására is.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink