Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ezeket a fenntartható megoldásokat mutatta be a Bosch
2024.05.05 16:19Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egyre kevesebbet trükköznek a kvótákkal Európában
A legtöbb európai autógyártó 2024 végén fokozatosan megszünteti azt a vitatott gyakorlatot, aminek keretében az egy cég alá tartozó összes márkát egyként kezelik, és így határozzák meg az adott gyártóra vonatkozó kvótát.
A szén-dioxid-kibocsátási kvóták összevonásának lényege, hogy az egyik márka túlzott flottakibocsátását egy másik márka alacsonyabb értékeivel kompenzálja az adott gyártó. Európában a legtovább a Mercedes-Benz kívánja megtartani ezt a gyakorlatot, a vállalat azt tervezi, hogy 2027 végéig fenntartja a Mercedes-AMG-vel és a Smarttal való együttműködést a kvóták terén - derül ki az EU Bizottság által a közelmúltban Brüsszelben megjelentetett anyagból.
A Mercedes mellett a Ford a folyó éven túl is aktívan tartani szeretné a közös kvótát, az összes többi gyártó viszont legkésőbb 2025-től minden egyes márkájával meg fog felelni az európai flottakorlátoknak – legalábbis erre számítanak a gyártók.
A Tesla nem örülhet a lépésnek
A zárt rendszer mellett léteznek nyitottabb megoldások is, ahol a különböző gyártók rivális márkái is ellensúlyozhatják egymás között a szén-dioxid-kibocsátásukat. Hasonló megoldások léteznek Kaliforniában és Kínában is. Ebből a gyakorlatból a Tesla profitált a legtöbbet - csak 2023-ban a Tesla 1,79 milliárd dollár bevételt könyvelt el az ilyen tranzakciókból, amelyeket "szabályozási hitelbevételnek" neveznek.
Ezekben a rendszerekben a túlzott károsanyag-kibocsátással rendelkező márkák a „tiszta” gyártók részére kompenzációs díjat fizetnek, ami esetenként egészen komoly összeg is lehet.
Átmenetinek tűnő gyakorlat
Az úgynevezett szén-dioxid poolok száma mostanra csökkenőben van, mert a gyártók fokozatosan kivonják a kínálatukból a legnagyobb szennyezőiket, enyhülést hozott például a plug-in hibridek terjedése is.
Az Európai Unió kilométerenként 95 gramm szén-dioxid-kibocsátási határértéket szabott meg a személygépkocsik számára 2024-re. Minden e feletti gramm után 95 eurós bírságot kell fizetni az adott évben forgalomba helyezett minden új autó után. 2025-től a felső határt kilométerenként 93,6 grammra, 2030-ról 49,5 grammra, végül 2035-től nulla grammra szigorítják – írja az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!