Gyártók A BlackBerry az autóiparban térne vissza

A BlackBerry az autóiparban térne vissza

autopro.hu/R.K.E. | 2024.02.23 07:23

A BlackBerry az autóiparban térne vissza

Fotó: BlackBerry

A BlackBerry, az egykor az Apple-nél is népszerűbb okostelefon-márka az autóiparban is terjeszkedni kíván egy új operációs rendszerrel, amelyet a különböző rendszerek egységes platformon történő egyesítésére fejlesztettek ki.

Hirdetés

A házon belül Project Green névre keresztelt projekt célja, hogy az autógyártók számára egy „nem differenciált" operációs rendszert biztosítson a szoftveresen definiált járművek korszakában, amelyet olyanok képviselnek, mint például a Kia EV9. A vállalat gondoskodna arról, hogy a szoftver bármilyen hardverrel működjön, valamint megvásárolná és megvizsgálná a külső beszállítóktól származó szoftvereket, mielőtt ezeket eladná az autógyártóknak. A program viszont lehetővé tenné az autógyártók számára, hogy a saját ügyfeleik igényeit kielégítő szoftveralkalmazások létrehozására összpontosítsanak. Ez nagyon hasznos lehet az autonóm járművek korában.

A modern autók a mechanikus alkatrészek helyett általában szoftveres programokra támaszkodnak, vezérlők és érzékelők segítségével. Az olyan modellek, mint a Tesla Cybertruck, vezetékes kormányzású rendszert használnak, így nincs szükség a hagyományos kormányművekben található mechanikus összeköttetésre.

A BlackBerry, amelynek QNX szoftverrendszerén keresztül már több mint 230 millió járműben van szoftver, olyan autógyártók által használt nyílt forráskódú platformmal versenyez, mint a Linux, amelyet például a Tesla használ. A volt okostelefonos cég szintén nyílt forráskódúvá tenné programjait, de nem a hagyományos módon, hanem azt tervezi, hogy az átláthatóság érdekében nyilvánosságra hozza kódjainak egy részét.

A riválisok előnyben vannak, máshonnan kell közelíteni

Autógyártók sokasága használja a BlackBerry QNX szoftverrendszereit, például a Toyota, a Honda és a GM. A Stellantis is az említett rendszert használja a 2024-ben bemutatott, első ízben alkalmazott virtuális pilótafülkéjéhez, amely az ígéretek szerint százszor gyorsabb lesz a korábbi eljárásoknál.

A BlackBerrynek szembe kell néznie azokkal a vállalatokkal, amelyek megelőzték őket az okostelefon-üzletágból, nevezetesen az Apple-lel és az Alphabet-tel (a Google anyavállalata). Mindkét versenytárs elkezdett az autóipari területre merészkedni, az Apple még ebben az évtizedben szeretné piacra dobni első elektromos járművét – de ezt a projektet már többször is elhalasztották. A Google eközben egyre több autógyártó, például a Volvo és a BMW felé bővíti hálózatát.

Az autógyártók rengeteg pénzt költenek új szoftverrendszerek fejlesztésére. A BlackBerry azzal akarja megspórolni ezeknek az autógyártóknak a kiadásait, hogy minden szükséges munkát elvégez helyettük.

Nehéz lemosniuk magukról a múltbéli kudarcokat

A Project Greent a BlackBerry IoT részlege irányítja, amelyet a vállalat kiberbiztonsági részlegétől különválasztottak, mivel veszteséges volt. A projekt nemcsak a különböző rendszereket egyesítené, hanem egyszerűsítené az ellátási láncokat is, ezáltal csökkentve az autógyártók költségeit, különösen a szoftveresen definiált e-autókra áttérők esetében.

Egyrészt nehéz elfelejteni, hogy a BlackBerry a népszerűség csúcspontja óta nem tudott újítani és nem tudta fenntartani az emberek érdeklődését. Figyelembe véve, hogy a modern technológián alapuló autókat milyen könnyen meghekkelhetik, nem lehet nem elgondolkodni azon, hogy vajon ez a legjobb cég-e, amelyik minden autógyártó operációs rendszere felett rendelkezik.

Másrészt a vállalatnak hosszú ideje volt ideje kitalálni, hogyan lehet újra nyereséges, és úgy tűnik, meg van győződve arról, hogy az autógyártók többsége elbukik az egyes rendszerek tökéletesítésén. Ráadásul a Toyota, a General Motors és a Honda bizalmát nem lehet jó termék nélkül elnyerni – írja a carbuzz.com

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink