Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szinte elérhetetlen a Mercedes elektromos célja
A Mercedes-Benz jócskán lemaradt az elektromos autók értékesítésére kitűzött céltól, és most elhárította a 2030-ra kitűzött elektromos célt. Az előirányzott 20 százalék vagy több helyett az akkumulátoros elektromos autók csak a 12 százalékát adták tavaly a teljes eladásoknak.
Első olvasatra nem hangzik rosszul, hogy a Mercedes-Benz 240.668 akkumulátoros elektromos autót értékesített 2023-ban, 73 százalékkal többet, mint 2022-ben. A vállalat eladásaiban 11 százalék feletti az elektromos autók aránya. Azonban a korábban kitűzött céljaitól olyannyira elmarad a Mercedes, hogy a 2030-as elektromos eladásokra vonatkozó tervein is módosított.
A Handesblatt szerint mintegy 168 ezerrel kevesebb elektromos autót értékesített tavaly a Mercedes annál, mint amennyit szeretett volna – a cél ugyanis 20 százalékos arány lett volna a globális eladásokban. Emiatt Ola Källenius módosította a cég 2030-as célkitűzését, igaz, a vállalatvezető már 2021-ben is úgy fogalmazott, hogy azokon a piacokon fog csak elektromos autókat értékesíteni a Mercedes 2030-tól, ahol ez lehetséges.
Az elvárások új iránya teljesen másként hangzik: „A vállalat arra számít, hogy az elektromos eladások az évtized második felében elérhetik az 50 százalékos arányt”.
A stuttgarti székhelyű vállalat ebbe ráadásul a plug-in hibrideket is beleszámolja, ami azt jelenti, hogy a korábbi a 2030-as csaknem 100 százalékos tisztán elektromos részesedés helyett a gyártó most azt feltételezi, hogy a tisztán elektromos és plug-in hibrid modellek teljes részesedése az évtized végére nem több, mint a felét teszi ki az összes eladásnak.
A következő években is gyártani fognak belső égésű motorokat
A legfrissebb közlemény szerint a Mercedes-Benz azzal számol, hogy még a 2030-as években is képes lesz kielégíteni a változatos ügyféligényeket, legyen szó elektromos, részben elektromos, vagy hagyományos hajtásokról. Arról nem szól a közlemény, hogy mi a helyzet azzal a korábbi tervvel, miszerint 2025-től csak elektromos platformokat dob piacra a Mercedes – ha ez így marad, az azt jelenti, hogy a 2030-as években már igen idős platformokra épülnek majd a hagyományos modellek.
A már említett, tavaly el nem ért 20 százalékos elektromos arányt idén szeretné elérni a Mercedes, azonban a plug-in hibrid hajtásokkal együtt számolva. Ezt a részesedést a Mercedes-Benz xEV-nek nevezi, ez fogja felváltani a cégnél a szén-dioxid-kibocsátási mutatókat az európai eladásoknál.
Ha már európai kibocsátás: a Mercedes szinte utolsóként tart ki a következő években is azon gyakorlat mellett, hogy a csoport márkáinak összevont kibocsátási értékeire vonatkozóan tartja be az EU-s károsanyag-kibocsátási normákat, nem pedig külön-külön.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!