Elemzések Átadták a thyssenkrupp új kompetenciaközpontját – ez történt a 39. héten

Átadták a thyssenkrupp új kompetenciaközpontját – ez történt a 39. héten

autopro.hu/D.Á. | 2021.10.04 07:21

Átadták a thyssenkrupp új kompetenciaközpontját – ez történt a 39. héten

Fotó: Facebook/szijjarto.peter.official

Megszületett a 2,2 milliárd forintból megvalósuló, állami támogatást is élvező beruházás eredménye: átadták a thyssenkrupp megújult budapesti kompetenciaközpontját. A Ford jelentős akkumulátorgyár-beruházásba kezd, míg a Daimler teherautó divíziója kivált a vállalatcsoportból. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Mérföldkőhöz értek a hazai beszállítók

Többek között Szijjártó Péter külügyminiszter és Marc de Bastos Eckstein, a vállalat vezérigazgatója adta át a thyssenkrupp megújult, mára már 1200 fejlesztőmérnöknek munkát adó budapesti kompetenciaközpontját. Az innovációnak otthont biztosító impozáns épület 282 millió forint állami támogatással újult meg.

Befejeződött a Knorr-Bremse R&D Center Globális, Skálázható Haszongépjármű Rendszerek elnevezésű fejlesztési projektje. A projekt során a haszongépjárművek fék- és légellátó rendszerének globálisan alkalmazható architektúrájának és komponenseinek fejlesztését valósították meg a budapesti Kutatás-Fejlesztési Intézet mérnökei.

Fék után futómű – büszke lehet a BPW-Hungária Kft. A vállalat idén 30 éves szombathelyi üzemében elkészült a hárommilliomodik legyártott nehézpótkocsi-futómű. Az egység egy japán ügyfélhez kerül majd.

Éles verseny elektromos autók és akkumulátoraik terén

Az egyik legfelkapottabb téma az autóiparban akkumulátorok fejlesztése és gyártása. A Ford nemrég beharangozta több grandiózus akkumulátorgyár építését, amelyek ha elkészülnek, az Egyesült Államok legnagyobb gyártókapacitásával rendelkeznek majd. Az egyik komplexum elektromos pickupok gyártóhelye is lesz egyben.

Megnyitotta új akkumulátor-innovációs központját az AVL vállalat. A grazi épületben az akkumulátorok fejlesztésén túl hatékony termelési folyamatok megalkotásán, jóváhagyásán, bevezetésén dolgoznak.

Sok rossz és egy kis jó hír a Volkswagen körül

Továbbra sem szabadul a Volkswagen a dízelbotrány következményeitől. Az Európai Bizottság és ez EU területén működő nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok közösen arra szólították a német gyártót, hogy kompenzálja minden olyan európai vásárlóját, akit félrevezetett járműve valós emissziós érékével kapcsolatban. Az Egyesült Államokban egy lépéssel közelebb került a dízelbotránnyal kapcsolatos ügyek lezárásához a Volkswagen azzal, hogy összesen 1,5 millió dollár kifizetéséről állapodott meg New Hampshire és Montana államokkal.

Pozitív esemény a Volkswagen életében, hogy piacra dobta első, Eonnal közös gyorstöltőjét, amely mindössze 15 perc alatt képes feltölteni az autókat körülbelül 200 kilométer hatótávolságra elegendő árammal. Egy töltőn legfeljebb két autó fér el, és maximum 150 kilowattos töltés lehetséges.

A sokat emlegetett chiphiány

Az akkumulátorgyárak építéséről örömmel beszámoló Ford rossz hírekkel is szolgált a héten. Jim Farley vezérigazgató szerint 2022 végéig fent fog állni a félvezetők hiánya, így az eddig is sokat szenvedő gyártó még egy darabig nem lélegezhet fel.

Nehezen boldogul a helyzettel Opel is – chiphiány miatt kénytelenek legalább az év végéig leállítaniuk az eisenachi gyárukat. A dolgozók állami támogatásnak köszönhetően munkabérük nagy részét megkapják.

Nemcsak vesztesei vannak a globális chiphiánynak – a BMW közreadta, hogy bár a félvezetők beszerzésében fennálló nehézségek a következő hónapokban is befolyásolni fogják a termelést és a kiszállításokat, az alkatrészhiány új és használt járműveknél egyaránt tapasztalható pozitív árazási hatása kompenzálni fogja a kieső értékesítéseket.

Fejlemények a teherszállításban

Kivált az anyacégből a Daimler teherautó-divíziója. Virtuálisan rendezték meg október 1-jén a Daimler AG vezetőségi- és részvényesi általános tanácskozását. Ezen az eseményen döntöttek a Daimler Truck kiválásáról, és a Daimler AG új nevéről is.

Autonóm prototípust leplezett le a Volvo. A haszongépjárműveket gyártó Volvo Csoport egy autonóm nyerges vontató prototípust mutatott be Észak-Amerikában, fontos lépést téve afelé, hogy kereskedelmi forgalomba hozza az autonóm vezetési technológiát.

Újdonsággal jelentkezik a luxusmárka

Teljesen elektromos modellekre áll át a Rolls-Royce. A BMW konszern tulajdonában lévő luxusmárka bejelentése alapján 2030-ra kizárólag teljesen elektromos hajtású modelleket fog gyártani. Az első teljesen elektromos modellje, a Spectre 2023 negyedik negyedévében kerül a piacra. A modell tesztelése hamarosan megkezdődik.

Hírek a hazai gazdaságból

Kapacitásbővítő pályázatra jelentkezhetnek kkv-k. A munkavállalói létszám növelése és a kapacitások bővítése céljából vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a mikro-, kis- és középvállalkozások 13,7 milliárd forintos keretösszeg erejéig.

Öt százalékkal nőttek a bérek a feldolgozóiparban. A teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete 433.700 forint, a kedvezmények nélkül számolt nettó átlagkereset 288.400 forint volt, a kedvezményeket is figyelembe véve 297.100 forintot ért el.

Kiemelt Partnereink