Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A tűz tett keresztbe a Teslának és a VW-nek is – ez történt a 10. héten
Egy korábbi tűzeset miatt perelik a Volkswagent, a Tesla-gyár közelében pedig szándékos gyújtogatás okozott bajt. Újabb autógyártók költekeznek Dél-Amerikában, de a BMW is fura koncepcióval rukkolt elő. Összefoglaltuk, mi történt a héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.
Nem volt szerencsés hete a Volkswagen Csoportnak, akiknek két perrel is kell foglalkozniuk Németországban a Felicity Ace nevű hajón kitört tűzeset miatt, amit egy Porsche akkumulátora okozott. A perek oka, hogy a VW állítólag nem adott tájékoztatást a fennálló veszélyről és az ilyen járművek szállításához szükséges óvintézkedésekről. Ha ez nem lenne elég probléma, a vállalat a zwickaui gyárának egyik gyártósorát egészen decemberig leállítja a villanymotorok hiánya miatt. A Volkswagen Csoport eleve nem számít sok jóra az idei évtől, az eladások lassulására számítanak a tavalyi évhez képest.
A Teslának is a tűzzel gyűlt meg a baja a héten, miután feltehetően gyújtogatás történt a németországi telephely közelében, amelynek következtében a gyár egyelőre leállásra kényszerült.
Az Audinak csak a bértárgyaláson nincs sikere
Miután az Audi új ajánlatot tett le az asztalra, amit az Audi Hungária Független Szakszervezet ismét elutasított, de megjegyezték, hogy látják a közeledés szándékát, ezért a szakszervezet is engedett a követeléseiből. Azért az Audinak a jóból is kijutott, hiszen kiosztották az Év Autója 2024 díjakat, amelyen az Év Magyar Autója 2024 kategóriában az Audi Hungária vihette el a fődíjat.
Érdekes lépésre szánta el magát a BMW
A márka úgy szeretné ösztönözni a leendő vásárlóit, hogy fizetne nekik, ha más elektromos autóról az övékre váltana át, ennek értelmében a benzines autókról való átállás szóba se jön. De nem csak ezzel próbálkoznak, ugyanis a BMW és a Mercedes-Benz közös vállalatot alapított azzal a céllal, hogy elektromos gyorstöltő-állomásokat építsenek Kínában. A vállalat további terveket is belengetett, amelyek szerint informatikai központot is nyitnának Kolozsváron, valamint új akku-összeszerelő üzemet is épít Thaiföldön.
Újabb költekezések Dél-Amerikában
A Stellantis is bejelentette, hogy 6 milliárd dollárnak megfelelő összeget költ új motorokra és járművekre Dél-Amerikában, a beruházás több mint 40 autó bevezetését, valamint a benzinnel és etanollal működő motorok fejlesztését támogatják. De nem ez az egyetlen meglepő hír az autóipari óriás háza tájáról, hiszen kiderült, hogy Kína kizárólagos jogot biztosít a Stellantisnak a Leapmotor gyártására.
Nem csak a Stellantis látja Dél-Amerikában a jövőt, a Toyota is bejelentette, hogy 2,2 milliárd dollár értékű beruházást tervez a következő néhány évre Brazíliában. A beruházások várhatóan 2000 munkahelyet teremtenek és új modelleket is indítanak. Ezenkívül a Toyota Motor megállapodott a Panasonic Holdingsszal egyik vegyesvállalatuk megvásárlásáról, ezzel az autógyártó 100 százalékos tulajdonában lévő leányvállalatává teszi a céget.
A Continentalon nem fog a válság
A héten a Continental is beszámolt a 2023-as év eredményeiről és a jövőbeli terveiről. A vállalat büszkén mondhatta el, hogy a nehéz körülmények ellenére sikerült növekedést elérniük. A vállalat országigazgatója, Dr. Keszte Róbert pedig az autopro.hu-nak interjút is adott, amiben szó esik a hagyományos autóipari vállalatok legfőbb kihívásairól, a budapesti Continental gyár sikerének titkairól, valamint a vállalat makói gyárának helyzetéről.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!