Beszállítók A Continental a nehéz körülmények ellenére is növekedni tudott

A Continental a nehéz körülmények ellenére is növekedni tudott

autopro.hu | 2024.03.07 13:25

A Continental a nehéz körülmények ellenére is növekedni tudott

Fotó: Continental Press

A geopolitikai helyzet, a mintegy 1,4 milliárd eurós inflációval összefüggő többletköltségek, az árfolyamhatások és a speciális fuvarozás magas költségei mind jelentős hatással voltak a teljesítményre.

Hirdetés

A Continental az elmúlt évben elérte pénzügyi céljait, így a DAX vállalat egy lépéssel közelebb került középtávú céljaihoz, miközben továbbra is dacol a kihívásokkal teli körülményekkel. A technológiai vállalat a pénzügyi évre az árbevétel és az eredmény növelését tűzte ki célul A Continental arra számít, hogy az árrés tovább javul, különösen az Automotive csoport szektorában, elsősorban a tavaly elfogadott költségcsökkentő intézkedéseknek, árkorrekcióknak és hatékonyságjavításoknak köszönhetően. A cél továbbá a piac feletti növekedés elérése.

A korrigált működési eredmény 31,6 százalékkal nőtt 2023-ban

Az elmúlt pénzügyi évben a Continental 41,4 milliárd euró konszolidált árbevételt ért el. A korrigált EBIT 2,5 milliárd euró volt, ami 6,1 százalékos korrigált EBIT-aránynak felel meg. A csoport mindhárom ágazata hozzájárult a javuló korrigált EBIT-arányhoz. A nettó eredmény 2023-ban 1,2 milliárd euróra nőtt, a korrigált szabad pénzforgalom pedig 1,3 milliárd euró volt.

Piaci kilátások és előrejelzés a 2024-es pénzügyi évre

2024-ben a Continental várakozásai szerint a személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek globális gyártása -1-1 százalékkal változik. Tavaly ez 2022-hez képest közel 10 százalékkal, több mint 90 millió járműre nőtt. A globális gumiabroncs-csere üzletág esetében a technológiai vállalat az értékesítési volumen 0-3 százalékos fejlődésére számít.

A bérek és fizetések magasabb költségei - amelyek várhatóan mintegy 500 millió eurót tesznek ki - a 2024-es pénzügyi évben súlyosan terhelik majd az eredményhelyzetet, és e költségek mintegy fele az Automotive csoport ágazatára hárul. Ezen feltételezések alapján és a pénzügyi év elején érvényes árfolyamok figyelembevételével a Continental 2024-re 41,0-44,0 milliárd euró körüli konszolidált árbevételre és 6,0-7,0 százalék körüli korrigált EBIT-arányra számít.

A Continental arra számít, hogy az Automotive csoport ágazatának árbevétele 20,0-22,0 milliárd euró körül alakul, és a korrigált EBIT-arány 3,0-4,0 százalék körüli lesz. A gumiabroncs-csoport ágazatában 14,0-15,0 milliárd euró körüli árbevételt és 13,0-14,0 százalék körüli korrigált EBIT-arányt prognosztizál. A Continental a ContiTech-csoport ágazatában 6,6-7,0 milliárd euró körüli árbevételre és 6,5-7,5 százalék körüli korrigált EBIT-arányra számít. A pénzügyi befektetések előtti tőkekiadások az előrejelzések szerint az árbevétel 6,0-7,0 százalékát teszik ki.

Javul az autóipar

Az Automotive csoport ágazatában az értékesítés 10,8 százalékkal 20,3 milliárd euróra nőtt. Az Automotive jelentősen, az előző évhez képest 1,9 százalékra növelte a korrigált EBIT-arányt. Az eredmény javulása elsősorban a stabilabb anyagellátásnak köszönhető nagyobb termelési hatékonyságnak, a szigorú költségfegyelemnek és az alacsonyabb speciális fuvarmennyiségnek köszönhető.

Emellett a Continental tovább növelte a megrendelések beérkezését az Automotive csoport szektorában. A technológiai vállalat tavaly mintegy 27,1 milliárd euró értékű megrendeléseket generált, ami megerősítette pozícióját a vásárlást érintő jövőbeli technológiák terén. Az előző évhez képest a megrendelések volumene mintegy 16 százalékkal nőtt.

Ehhez hozzájárult az Aurorával kötött kizárólagos partnerségből származó megrendelés. A Continental és az Aurora közösen hozza el az autonóm teherautó-rendszereket a tömegpiacra – az USA-val kezdve 2027-ig. Alig néhány hete határozták meg a jövő vezető nélküli rendszerének kialakítását és architektúráját, így kevesebb mint egy évvel a partnerségük kezdete után elérték ezt a fejlesztési mérföldkövet.

A gumiabroncsok stabil jövedelmezőséget biztosítanak

A Tires csoport ágazata stabil nyereségességet ért el az európai és észak-amerikai gumiabroncs-cserepiacok gyengesége ellenére, 14,0 milliárd eurós árbevételt elérve. Az UltraContact NXT-vel a Continental tavaly piacra dobta a jelenleg piacon lévő legtartósabb sorozatgyártású gumiabroncsot. Európában 2023 júliusa óta áll a gumiabroncs-kereskedők rendelkezésére. Az akár 65 százalékban megújuló és újrahasznosított anyagokból álló abroncs a fenntartható anyagok magas arányát maximális biztonsággal és teljesítménnyel ötvözi. Ezért minden teljesítménykategóriában (gördülési ellenállás, nedves fékezés és külső zaj) a lehető legmagasabb minősítést kapta az EU-s abroncscímkén.

A Continental az elektromos járművek eredeti gumiabroncsainak szegmensében is erős pozíciót szerzett. Az elektromos járművek 10 legnagyobb volumenű gyártója jelenleg mind a Continental gumiabroncsaiban bízik. A ContiTech tavaly májusban stratégiai újrarendezést is elindított, amelynek célja a csoport ágazatának hatásának és hatékonyságának növelése, a vevő- és piacközelség javítása, valamint az ipari üzletág további bővítése. Ezzel párhuzamosan a csoportszektor vállalatfelvásárlások révén is megerősítette ipari üzletágát, például teljes egészében felvásárolta a Trelleborg nyomdatechnológiai üzletágát.

Ezzel a lépéssel a technológiai vállalat a nyomdatechnika területén bővítette a felületi megoldások kínálatát, egyúttal fellendítette az ipari ügyfelekkel folytatott üzletét. A Continental felvásárolta a Vertech AB szállítószalagokkal és karbantartással foglalkozó vállalatot is, amely Svédországban és Norvégiában a bányaipar vezető szolgáltatója. Ez az akvizíció egy fontos következő lépést jelent a ContiTech azon célja felé, hogy a svédországi és más észak-európai ipari ügyfeleinek átfogó termék-, és szolgáltatáscsomagot kínáljon.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink