Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egy hajótűz miatt perelik a Volkswagent
A Volkswagen Csoportnak két perrel kell szembenéznie Németországban, mivel azzal vádolják őket, hogy a Porsche elektromos járművének akkumulátora okozta a 2022-es tüzet egy hatalmas teherhajón, amely végül elsüllyedt több ezer autóval a fedélzetén.
Az egyik keresetet Stuttgartban nyújtották be, ahol a VW Porsche egységének székhelye található. Az ügyet féltucatnyi felperes indította, köztük a Mitsui OSK Lines, a hajó üzemeltetője és az Allianz, a hajó egyik biztosítója – közölte a bíróság szóvivője.
Az ügyet egy évvel ezelőtt nyújtották be, de nemrégiben szüneteltették, mert közvetítői tárgyalásokat terveztek a hajóval kapcsolatos második perhez, amely jelenleg egy braunschweigi bíróság előtt van. Mindkét ügyet újraindítják, ha nem sikerül megegyezésre jutni. Egy braunschweigi bíró a bíróság szóvivője szerint még márciusban tervezi megtartani a tárgyalásokat.
A VW megerősítette a kereseteket, de további kommentárokat nem kívánt hozzáfűzni.
Miért indult a per?
A panamai zászló alatt közlekedő Felicity Ace két évvel ezelőtt kigyulladt az Atlanti-óceánon az Azori-szigetek közelében, és a legénység kimentése után sodródva maradt. A VW amerikai részlegének egy akkori belső e-mailjéből kiderült, hogy 3965 jármű volt a fedélzeten. A teherhajó vesztesége egy kockázati modellező cég becslése szerint legalább 155 millió dollárjába kerülhetett az autógyártónak.
A felperesek azt állítják, hogy a tűz egy Porsche-modell lítiumion-akkumulátorából keletkezett, valamint hogy a VW nem tájékoztatta őket a veszélyről és az ilyen járművek szállításához szükséges óvintézkedésekről – állítja a stuttgarti bíróság. Bár az ügyet egy évvel ezelőtt nyújtották be, a bírák még nem vizsgálták a per érdemi részét, mivel a felek azon vitatkoztak, hogy mekkora összegű biztosítékot kell letétbe helyezni ahhoz, hogy a per folytatódhasson – írja az Automotive News.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!