Elemzések Új magyar e-busz mutatkozott be – ez történt a 41. héten

Új magyar e-busz mutatkozott be – ez történt a 41. héten

Végh Martin | 2023.10.16 07:22

Új magyar e-busz mutatkozott be – ez történt a 41. héten

Fotó: IMHD

Ismét Ganz felirat kerülhet fel buszokra, miután a GTKB Kft. egy elektromos midibuszt mutatott be. Az autógyártást Európában és az Egyesült Államokban is újabb munkabeszüntetések akadályozták, miközben az egyik nagy autóipari beszállító egy versenytársa felvásárlásával nőhet tovább. Összefoglaltuk, mi történt az elmúlt héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Új magyar elektromos buszt mutattak be Baján. A GTKB Kft. a cseh SOR midibuszának alapjaira fejlesztett elektromos autóbuszt, ami az engedélyeztetési eljárás lezárulta után a piacon is megjelenhet a maga 200-250 kilométeres hatótávolságával.

Közös megegyezéssel távozik posztjáról Németh Balázs, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója. Az egyelőre nem ismert, hogy a Porsche Holding Salzburg döntése alapján végbe menő vezetőségi változások keretében ki lesz az utódja a tisztségét 2021 óta betöltő vezetőnek.

Több helyen is sztrájk indult

A vártnál kevesebb megrendelés miatt az Audi Q4 e-tron a tervezettnél kisebb mennyiségben fog készülni az autógyártó brüsszeli üzemében. Erre reagálva az előző héten sztrájkba lépett az egység mintegy 3000 dolgozója.

Az Egyesült Államokban folytatódott a szeptember közepe óta tartó sztrájk a három nagy amerikai autógyártó több telephelyén. A munkabeszüntetés keltette működési zavarok miatt újabb körben bocsátottak el dolgozókat az autógyártók, majd röviddel ezután a szakszervezet megbénította a Ford legnagyobb, egyúttal kulcsfontosságú gyárát az ottani közel 9000 tagjának sztrájkra szólításával.

A BMW bejelentette, hogy megkezdte az amerikai Spartanburgban található autógyárát kiszolgáló akkumulátor-összeszerelő üzem építését. Az egység legalább hat tisztán elektromos típus gyártását fogja támogatni 2030-ra.

A Volkswagen az Up és e-Up mikroautói gyártásának leállítását jelentette be. Az először megjelent, a gyártás azonnali leállásáról szóló hírek ugyan helytelennek bizonyultak, azonban a kisautók így sem fogják megélni a következő évet.

A kínai BYD, a világ egyik legnagyobb villanyautó-gyártója hivatalosan is megkezdte egy elektromosautó-gyár építését Brazíliában. A létesítményt a Ford egy korábbi üzemének helyén alakítja ki a globálisan terjeszkedő vállalat.

A Mercedes-Benz és a BMW Csoport kínai eladásai is visszaestek a harmadik negyedévben. A prémiumautó-gyártók dolgát megnehezítette a kínai kereslet visszaesése és a helyi verseny erősödése, ennek ellenére az év egész eddigi részét tekintve nem állnak rosszul a világ legnagyobb autópiacán.

Tovább hízhat az egyik nagy beszállító

A Schaeffler felvásárolná a Continental korábbi hajtásrendszer üzletágát, a Vitesco Technologies-t. A tranzakció révén a vállalat az elektromobilitási portfólióját szeretné erősíteni.

A Bosch szerint hatalmas potenciál rejlik a kvantumtechnológiában. A vállalat tíz évnyi kutatás után most arra készül, hogy kísérleti ügyfelekkel konkrét alkalmazásokat dolgoz ki az orvosi és a mobilitási iparágakban.

Szeptemberben ismét nőttek a kínai újautó-eladások az augusztusi bővülést követően. Az árcsökkentések és az elektromos autók vásárlása után járó kedvezmények hatására az ősz első hónapjában közel 5 százalékkal több autó került az utakra, mint egy éve.

A német feldolgozóipart már egyre kevésbé érintik ellátási problémák, a helyzet azonban nem javul kellő ütemben az autóiparban. Itt a vállalatok fele számol még be fennakadásokról nyersanyagok és a köztes termékek szállításában.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink