Gyártók Nem ment jól a német prémiumoknak Kínában

Nem ment jól a német prémiumoknak Kínában

autopro.hu/V.M. | 2023.10.11 14:16

Nem ment jól a német prémiumoknak Kínában

Fotó: Daimler Global Media Site

A harmadik negyedév folyamán a BMW és a Mercedes-Benz eladásai visszaestek Kínában, a világ legnagyobb autópiacán. A Mercedes számait ellátási problémák is rontották.

Hirdetés

A Mercedes-Benz július-szeptemberi eladásai globális léptékben is csökkentek, 4 százalékkal 510.600 járműre. Kínában a gyártó értékesítései még nagyobb mértékben, 12 százalékkal estek vissza az egy évvel korábbihoz képest.

A német OEM közlése szerint az eladásokat az E-osztály új generációjának bevezetése, illetve a GLC SUV-k kiszállításait hátráltató ellátási problémák rontották.

A BMW Csoport jobb eredményekről számolhatott be: a harmadik negyedévben világszerte eladott járműveinek száma 5,8 százalékkal nőtt éves összevetésben, ezzel elérve a 621.699 darabot. A kínai értékesítései a riválisánál sokkal kevésbé, 1,8 százalékkal maradtak a tavalyi alatt.

A Reuters által idézett adatok szerint az év eddigi szakaszában a bajor központú autógyártó csoport Kínában 1,7 százalékkal növelni tudta eladásait, míg a Mercedes értékesítései a kétszámjegyű harmadik negyedévi csökkentés ellenére is az egy évvel korábbi szinten vannak.

Élesedik a verseny

Mindazonáltal az elmúlt negyedév eredményei ismét rávilágítottak arra, hogy a kínai piac egyre keményebb terep, ahol az erősödő helyi márkák mellett az idei évet jellemző gyengülő kereslettel is meg kell küzdeniük a külföldi gyártóknak.

Az erősödő verseny természetesen a kínai gyártókat sem hagyja érintetlenül, és az év elején kibontakozott árháború közepette nem mindegyikőjük tud talpon maradni. Az autopro.hu a nyáron a Byton, nemrég pedig egy másik e-autós cég csődbe jutásáról számolt be.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink